Bröllop #tabitaochsamuel

Igår åkte vi iväg till Hedemora, där vigseln mellan Tabita och Samuel skulle äga rum.

Vi lämnade Tess (och Seth förstås) i farmors trygga händer. Efter en natt där Tess sov såhär på mig :)

Så var vi redo att fara :).



När vi kom till Hedemora låg brandrök som en dimma över hela stan och det luktade brand. Det kom från branden utanför Sala trots att den är många mil därifrån. 

Bella och Affe var värdar.

Jag och dagens vigselförrättare. (Han är sjukt duktig på det han gör kan jag tala om!!!)

Det blev en fin vigsel med bra musik, sång, vigselakt osv.
Lite suddig bild på finingarna!!

Sen åkte vi till Avesta för fest hemma i Tabitas föräldrars lada. De hade gjort iordning så fint!!! 




Maten.

Honnörsord.

Gäster.

Eddie, en av servitörerna.

Linn, lillasyster och brudtärna, i de "små" klackarna inne hos getterna... Imponerande att hon lyckades med det och inte ramla ;). Hon var gaaaaalet fin!!!


Bordsgrannarna Curtis och Therese.

Paus. Terass där uppe och getter där nere...

Skulle man på toa fick man gå på en av de två dassen som fanns iordninggjorda. På varje dass fanns det två "toaletter" så vi gjorde en "dassie" (en selfie på dass helt enkelt). :)
Dassie ala Steff och Mia.

Fler selfiesar med fina vänner blev det under kvällen... 
Jag och Helena.


Therese och jag.

Emelie och jag.

Tabita och och jag.

Detta är Affes bild, men den passade i flödet... Haha. "Innanvigselselfie".


Fint!!! Bakom skynket satt gästerna. Jag står där maten togs...

Så fint!!!

Fina vännerna Viktor och Frida!!

Vi hade en jättehärlig dag och kväll!!! OCH det gick jättebra för farmor och barnen här hemma. Tess var ju lite så  att hon vaknade som vanligt under kvällen, men kräktes inte och skrek inte en massa. Halleluja!!! 

Är så tacksam för en fin dag på så många sätt och plan!! 

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0