Härlig dag med familjen

Men först frågan om hur natten till lördag gick... Natten utan välling. 
Det gick över förväntan. Hon grät en del, men inte alls så mycket som vi trodde. Jag vaknade ju förstås, eftersom jag är lättväckt och det är inte så tjocka väggar här hemma. Så jag gick och hämtade Tess hörselkåpor och sov i dem... Det gick bra det med faktiskt. 
 
 
Stefan fick förstås sova en stund på morgonen för att ta ifatt lite av den vakna tiden på natten. 
 
Morgonen började med att riva ur lådor med kläder - som vi fått från Molly - och "testa" dem.
 
Fin klänning tycker Tess (och jag). 



Kjolen hamnade på huvudet :). 
 
Peter Kanin har varit Seths favoritbok och verkar nu falla lillasyster i smaken också. 
 
På förmiddagen kom Ida hit och så hängde vi hela dagen. Så mysigt! Hon sov över också så vi får hänga idag också. Iaf jag, barnen och hon för Stefan ska jaga. 
Tanken var att vi skulle på speedway på eftermiddagen, men i Sannahed (Kumla) regnade det så mycket att det blev inställt. Så vi hängde i lekparken och tog eftermiddagsfikat där istället. Och här regnade det inte en droppe. Vilket skönt väder vi hade!! Sol och värme!!
 
Man märker att Tess växt på sig. Hon klarar själv av att klättra och åka. Utan hjälp. Sen kan det vara så att mamman gärna står i närheten IFALL hon skulle snubbla till och ramla eller så (men det har hon inte gjort än). Det kan hända att mamman är en hönsmamma... Hahaha.
 
Finaste killen!
 


Bus från faderns håll... Vilket alltid uppskattas av sonen.
 
Hopp.
 
Seth tar ofta hand om Tess och hjälper henne och vill åka med henne osv. Det var lika i badhuset. Han är bra fin han och jag kan förundras över vilken fin kille vi fått!! Han kan vara en riktigt Tweenie också (snart tonåring så att säga), men det skriver jag inte så mycket om här i respekt för honom. Dessutom är han så otroligt go och fin som människa så det överväger den lilla tid han är tweenie på. Jag är verkligen tacksam för att vi fått en sån fin, omtänksam och empatisk kille!!!
Inte rätt kläder (vita) för lekplats kanske... Men tanken var ju Speedway och då hade de passat lite bättre iaf. 


Ida och jag hade det skönt i solen.
 
Fikatajm.
 
Mmmm, kaffe är alltid gott, men särskilt utomhus...
 
Busfia.

 
Tiiiiii Uuuuuuu (Titt Ut) ropade hon om och om igen och tittade ut genom fönstren.
 

Seth cyklade och sladdade en del. Sånt gillar han.
Det mörknade på himlen under tiden vi satt där (men något regn blev det inte). Vi gick ändå in när det började blåsa lite kyligare och molnen kom närmare.
 

Coola moln åt andra hållet. Vitt och grått.

När vi kom ville Seth ha kolaremstävling, så det blev det. 


Stefan hade en egen stil när han körde.


Ida och Tess ser likadana ut nästan... :)
Det blir en del bus när Ida är här.
 
Måste ju visa en av våra orkidéer, som inte blommat på jättelänge och nu blommar för fullt. Oh, vad jag älskar orkidéer!!! Finaste blomman!
 
Kvällen avslutades med en gammal goding "miss secret agent", cheesballs och mycket skratt. 


Frodo låg hos oss och pratade i telefon??
 
Dagen igår var en sån där bra dag, men mycket skratt och mycket sol. Sånt där som man mår så bra av!! TACKSAM.
 
Natten till idag har varit ok, vad jag förstår. Stefan sover en stund nu, förstås, eftersom han tagit natten och jag fått sova i soffan ifred inatt igen. Men det han sa när han kom ut med Tess var att natten varit ok. Kanske tar det inte så lång tid att få bort vällingen trots allt. Det vore ju fantastiskt.
 
Nu ser ska jag snart väcka Stefan. Han har inte jagat på länge, så han ser verkligen fram mot denna dag. Och jag tycker det ska bli riktigt gott att ha Ida här en stund till!! 
Hoppas du får en fin söndag!!!

Kramar
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0