Hej vardag!

Idag började jag jobba heltid igen. Det är exakt två år sedan jag gick hem och sjukskrev mig pga graviditetsillamående. 
 
Jag känner mig tacksam att jag har ett jobb jag trivs med och inte tycker det är jobbigt att komma tillbaka till. Jag är också oerhört tacksam att jag jobbat måndagar i tio månader så att jag är inne i tänket redan. 
(Det är något fel på inställningen så bilderna blir för stora för sidan, därför skärs huvuden av ibland och här texten). 
 
Jag fick lite bilder skickade till mig under dagen från Stefan och barnen :). Sånt gör mig alltid så glad!!
 
De tog sig en cykeltur mitt på dagen.
Jag fick dessa kort och så ett "vi älskar dej". :) Oh how I love them!!

Tess vill cykla mera och inte gå in. 
 
En annan "stor" sak som hänt nu är stt Tess ska sova i eget rum. Vi flyttade in henne igår. Det känns kanske inte så stort för dej och kanske någon tycker stt vi är sena med att flytta henne, men vi gör det som vi tror är bäst för oss.
Första natten gick bra förutom att hon var vaken mellan 4:30 och 5:30, men somnade sen om i vår säng. Det är skönt stt Steff tar nätterna nu när jag jobbar och han ska va hemma. 
 
Tess när Stefan la henne idag på förmiddagen. Hon får just nu sova på en handduk eftersom hon kräks då och då.
 
Hörrni, det är ju inte kallt precis. Såhär såg termometern ut igår runt 21:40...
Idag har vi haft runt 34 grader. Det såg ut att bli åska och det hade nog behövts åska ur lite, men det gjorde det aldrig, däremot blev luften härligt skön nu ikväll när åskmolnen dragit förbi. Det vore ju rackarns så bra om det kunde komma ett rejält regn över skogsbranden utanför Sala. Flera vänner från Avesta har lagt ut bilder hur rökmolnet och ljuset från elden syns. Det är vackra, men ack så skrämmande bilder. Jesus bevara människor, deras hem och alla djur. 
 
Nu ska vi fortsätta titta på Bilbo. Vi började igår, men orkade inte se färdigt, så det får bli idag istället. 
 
Kram kram
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att ha ett jobb man trivs med att komma tillbaka till! Hur länge ska Stefan vara hemma med Tess? Ha det bra!

Svar: Verkligen!
Stefan kommer vara hemma en del i höst men Tess måste börja förskolan i sept om vi vill ha platsen så därför kommer hon börja men inte gå så jättelånga dagar 😊
Maria

2014-08-04 @ 23:08:24
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0