Uj, vilken dag...

Dagen började ju bra! Förmiddagen flöt på med att Stefan packade ihop och gav sig iväg på jakt. Ida, Seth, jag och Tess tog en promenad med ett stopp vid en lekpark. Sen sov Tess. Jag tyckte hon var lite varm och funderade på om hon hade feber men tog inte tempen. 

När hon varit vaken sisådär en halvtimme började hon gråta och gnälla. Jag tog tempen och den stannade på 39. Oj då.
Sen har det varit gnäll och gråt. Alvedon hjälpte inte och när tempen var uppe i 39.8 trots alvedon så fick hon en Ipren. Är egentligen emot Ipren på en så liten, men den hjälpte faktiskt lite mer.

På eftermiddagen, när Tess sov en sväng (vilket hon inte brukar) så kom Sara hit också. Så roligt!!! 
Jag vet inte vad jag skulle gjort utan dem idag. de har tagit hand om Seth, hjälpt till med disk och mat när Tess har skrikit och jag känt mig hjälplös. Så tacksam!

På förmiddagen var det inget större fel på henne.


Sara.

Min extrafamilj!! 


Galna som få! 

Seth trivdes!! :)

Vid middagen skrek Tess som om hon hade jätteont någonstans och jag gick ut på balkongen för att svalka henne. Där satt vi och hon skrek, jag sjöng och vaggade och till slut somnade hon mot mitt bröst. Jag tror hon tyckte om att höra och känna när jag nynnade för där hon har huvudet hörs och känns det ju när man nynnar. Hon fortsatte jämra sig i sömnen och skakade till då och då. Fy vad hjälplös jag kände mig! 

Men Ipren hjälpte sen, som sagt och hon piggnade till. Nu sover hon igen och jag hoppas natten blir ok framför allt för hennes skull.
Stackars mammas lilla...

Stefan kom hem tidigare än vad som var sagt eftersom jag berättat under dagen hur Tess mått. Så nu lägger ham Seth och det känns så bra att Seth får fullt fokus en stund! 

Nu hoppas och ber vi att detta vr en kort febergrej och att Tess blir frisk snabbt! Och att ingen blir smittad. Framför allt Seth som ser fram mot att börja skolan imorrn :). 
Tänk att han börjar trean!!!!! Så stor han är!!! Hjälp!

Kram kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0