9år!!!!

Wow vår kille är stor nu! Hela 9 år! 
För 9 år sedan kl 22:10 föddes vår förstfödda, med navelsträngen runt halsen och med armen utmed huvudet... Som Stålmannen :).
Vi skickade ut sms till våra vänner där det stod typ såhär: "Ett barn blev oss fött, en son blev oss given och hans namn är Seth." :). 
Vår älskade son!!!

Igårkväll når han somnat gjorde vi iordning för kalas, som vanligt.


Jul och födelsedagsgrejer blandas friskt i hemmet.


Imorse Sov han ända till 7 och det har aldrig hänt när han fyllt år (händer nästan aldrig annars heller)...

Vi fixade lite fika och gick in och sjöng för honom.
Paketöppning.

Så mysigt det är!!!

Han hade beställt lyxfrukost, vilket innebär äggröra, bacon och korv.
Stefan är kung på att göra iordning sånt! 

Tess har lekt mycket med sitt garage, som hon fick igår. Kul!!

Seth vill alltid ha en tågtårta när han fyller år, så det blev det i år också :). 

Smaskens!! 

Det syns inte så bra men här är fikabordet...

Chokladbollar med tomteluva /).

Sen var det dags för tävling. Kolaremstävling är något Seth gillar. Alla var med :).



Seth var dock dommare denna gång.

Sen var det dags för tävlingen "äta mums mums utan händer". 

Lovisa klarade sig galant.

Mamma och pappa äter mums mums. 

Efter att alla åkt hem har vi mest slappat. Skönt det!

Tessilutt.

När jag gjorde kvällsmaten var det skönt att hon kunde "diska"lite. Det håller henne sysselsatt en stund.

Tyvärr har vi fått ett tråkigt dödsbud igen och det tar hårt. Särskilt på Stefan som kände personen och framför allt maken till denna, lite närmare än jag. Nu står han och lagar mat i massor och så kommer han åka hem till familjen imorrn (det är inte här i Örebro) och lämna det. Han känner att han behöver göra något handfast konkret. Det är en familj som har det sjukt tufft nu! Och jag älskar att Stefan har sån omsorg. 

Jag önskar att livet får lugna ner sig... Att det får vara slut på elände av olika slag. Det vore skönt med en paus...
Återigen är jag dock så tacksam för allt jag har i livet: min familj - både lilla och storfamiljen- ett jobb, vänner, att Stefan och jag har det så bra tillsammans osv. 
TACKSAM!
Jag är också tacksam för en fin jul tillsammans med människor jag älskar!!!

Nu önskar jag dej god fortsättning!!!
Kram 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis Seth!

Svar: Tack!!!!❤️
Maria

2014-12-25 @ 23:19:45
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Alexandra

❤️❤️❤️ livet är bra tufft för er del nu. Finns här för er.
❤️❤️❤️

Svar: ❤️
Maria

2014-12-26 @ 00:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0