Öroninflammation och vår dag idag

Hallå kära vän. 
Ja, hur blev nu natten..? Jo, bättre än väntat, men inte bra. Tess sov ca fyra timmar mindre än hon brukar. Hon har gråtit och fått alvedon och ipren om vartannat. Hon har sovit sittandes mot mig, Men som sagt, det har ändå varit en timma här och där som vi sovit och det var bättre än väntat. 
 
Liten trött tjej på morgonen.
 
Imorse drog vi iväg till vårdcentralen och det konstaterades öroninflammation, men nu för tiden får man inte antibiotika om det inte värker sönder. Det visste inte jag, men jag förstår grejen. Om hon har lika ont på måndag ska vi höra av oss igen och om det värker sönder i helgen ska vi till jouren. Febern och värken har dock hållits i schack med hjälp av varvande av ipren och alvedon. 
 
Jag passade på att städa av lite när jag ändå var hemma med barnen. Jo, för Seth var också hemma idag, eftersom han är så genomförkyld och hostar mycket.
Jag fick fin hjälp i städningen i alla fall :)
Det blev lite blött kan man säga :)
Gosfia.
 
Till lunch fick det bli pannkakor med grädde, hallon och finjulmust.
Båda barnen åt mycket och det kändes ju väldigt bra, eftersom båda är dåliga på att äta när de är sjuka.
 
 
 
Ja, det är väl så bröder ska va haha :)
 
Ja just det, härom dagen hade Tess med sig ett julkort hon gjort själv på förskolan.
Sånt här tycker jag är rolig. Det kommer alltid en tår i ögat när Seth haft med sig grejer hem och nu börjar Tess och detta är ju hennes första sån här grej. Som jag älskar det!!! 
 
Tess sov en liten stund på förmiddagen, men på eftermiddagen var hon trött igen och det är ju inte konstigt med feber och allt, så hon sov en stund då också. Då passade Seth och jag på att göra det årliga pepparkakshuset. Oh, vilken mysig stund vi fick tillsammans. Äntligen!!
Full koncentration.
 
 
Och resultatet:
Det är Seths sida som står så den syns. Vi gjorde nämligen varsin sida, som vi brukar :).
 
Eftersom Tess sov på eftermiddagen gick det inte att lägga henne i vanlig tid. Stefan slutade vid 18 och när han kommit hem åt vi hemmagjord pizza och sen fredagsmyste vi. Tess fick vara med och oj vad hon gillade det. Hon har skrattat och hållt låda hela kvällen. 
 
Hela familjen :)
Eller nej... här är hela familjen. Gandalf måste ju få vara med.
Haha.
 
Mmmm.
 
Varför inte ha bilen som stol? Jo, det funkar ju bra. 
 
Ja, nu ska jag gå och lägga mig och se om jag får lite mer sömn inatt. Jag sammanfattar en god dag trots sjukdom. Trött som stryk är jag (och Stefan), men det får vi vara med tanke på hur senaste månaderna varit.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0