Ren glädje och kalas

Jamen ikväll hände något amazing!!!
Jag har lagt Tess och som vanligt ber vi och jag sjunger "nu i ro slumra in" och så säger jag alltid god natt och jag älskar dej. Idag, innan jag hann säga något efter sången, sa Tess " äska dej". Oh, den känslan! Wow! 

Sen har hon legat här och sagt: "Seth sova gott, Tess sova gott, mamma sova gott, pappa sova gott." Härligt!!

Vi, jag och barnen, är hos mamma och pappa nu. Stefan är hemma och ska jobba. 

Innan vi åkte hit hade vi klasskalas! 
Det var Seth, Linnea och Anna som hade kalas för klassen. De fyller alla år i december och vi har haft kalas tillsammans förut. 
Klassen är så härlig. De är goa med varandra och har väldigt roligt. Det blir ingen tryckt stämning eller tyst eller så. Vi hann knappt med de lekar som var förberedda för de lekte och hade kul ändå :).

Det var maskeradkalas för de som ville och Seth var indian.

Älskade kille.

Mamma Lisa vispade grädde till pannkaksbuffen. 

Pannkaksmästaren.

Födelsedagsbarnen.

Flickorna var båda Elsa i Frost. Så fina!!!

Nästan hela klassen äter pannkakor.

Paketöppning.

Kompisarna Seth och Filip.

Härliga barn!!!

Tårta!!!!

Det gick fort att röja undan efter kalaset och jag och barnen kom iväg innan det blev mörkt. Skönt. Runt 17-tiden var vi så i Kisa och Tess började köra med morfar direkt :).


Läsa är en favoritsysselsättning.


Och räkna fingrar. Tänk att de är fem varje gång. Det är ju tur :).

Detta är också en favoritsysselsättning. Plocka med "ryska dockor" även om de här är med Nalle Phu med vänner.




Nu försöker jag få Tess att somna och det är inte lätt. Jag bloggar för att tänka på annat och inte bli för irriterad. En och en halv timma har denna trötta trötta tjej hållt på nu. Seth, som vaknade 4:30 dagen till ära sover gott, som tur är. 

Jag hoppas du haft en fin lördag och att söndagen blir fantastisk!! 
Stor kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0