Härliga, varma dagar!

Hur har du det i värmeböljan? 
Vi har det bara bra! Det är dock lite svårt med sömnen när det är så varmt. Seth har parkerat sig i mormor och morfars rum där det är lite svalare... 
Vi har två fläktar som går och ett vidöppet fönster på nätterna. 

En liten människa i en stor säng... Och trots sin litenhet tar hon upp väldigt mycket plats :).

Härom dagen fick jag veta att en av mina vänners mamma plötsligt flyttat hem till himlen, alldeles för tidigt i våra ögon sett.
Igår var det begravning för henne så Stefan, jag och Tess åkte dit. Seth stannade i Kisa där kusinerna kom på besök. 
Det var en fin begravning, men också väldigt sorglig förstås. Det är en fantastisk familj som har förlorat en underbar mamma...
Tess skötte sig bra hela tiden och det var skönt för oss! 

På väg hem såg temperaturen ut såhär:
Vi åkte och mötte upp de andra vid en strand här i området. 

Sen åkte vi hem och åt pizza. Smaskens! 

Tess och Hanna i väntan på Pizzan.

Goa kusiner!

Mmmmm

Förste kusinmataren Hanna. Sådär stort gapar Tess aldrig när vi matar...


Lite pianospel på kvällningen.

Efter en rätt jobbig natt vaknade vi till en god morgon. Skönt det.
Tess satte sig i dockvagnen.


Och gjorde Seth sällskap med att titta på sommarlov.

Framåt dagen var det bra varmt och barnen behövde svalkas. Tess gallskrek när jag försökte få henne att va i vattenspridaren så henne satte vi i en balja med vatten istället. Och det funkade bra! Hon svalkades ner där under tiden Seth sprang i vattenspridaren :).
 



Hej brorsan...

Men varför inte klämma ner två barn i den lilla baljan? 


Det blev lite vatten i trehjulingens flak så där satte sig Tess...

Framåt eftermiddagen klättrade hon upp i barnvagnen, la sig och sjöng lite och somnade efter en stund. Det har aldrig hänt förut! Hon sover egentligen bara en gång om dagen nu, men nu när det varit så varmt har det blivit två. Och tyvärr sätter ju det sig på nattsömnen... 
Men måste man sova på dagen så måste man... Iaf när man är ett år.

När hon vaknat åkte vi ut till ett badställe och låg i ett oerhört skönt bad! Varmt vatten, bra botten och skön fläktande vind. Härligt!! Alla utom morfar badade. 

Sen kom vi hem och grillade och nu försöker jag söva denna lilla dam... Stefan och Seth har börjar fredagsmyset och jag hoppas jag hinner ner innan popcornen är slut ;).


Underbara svårsövda, härliga, underbara trollunge! 

Jag önskar dej en härlig kväll!! 
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0