Mera Nyhem och hemma igen.

Hej hej.
 
Vi skulle ha kommit hem till Örebro idag egentligen, men bestämde oss snabbt igår eftermiddag för att packa ihop och åka hem igårkväll istället. Vi kände oss färdiga och förtältet var torrt och vi längtade hem :). Så idag har vi haft en skön, trött dag hemma. 
 
Men först lite bilder från Nyhem och midsommar :).
 
Vi spenderade stor del av midsommarafton i tallbacken med goa vänner.
Seth och jag önskar glad midsommar :).
 
Pastasallad... Smask. 
 
Seth lekte med en fallskärmshoppare han köpt.
 
Fina Ida, hängde med oss hela dagen :).
 
Ida, Seth och jag :)
Mmmm, vad gott med sallad haha.
"Lite" godis hade vi också förstås :).
 
Tess får man ju springa efter då och då, så hon inte försvinner bland folket. (Hon höll sig faktiskt ganska nära oss och hade rätt bra koll på att inte springa iväg för långt.)
 
Ida hängde på Tess när hon ville dansa till musiken som spelades när det dansades kring midsommarstången längre ner i området. 
 
Efter midsommarstångsdans var det hoppborgar som gällde. Här har Seth stått i kö lääääänge lääääänge för att springa hinderbana. 
 
Det klarade han galant. 
 
Trötta kraschade vi i husvagnen en stund för att äta. Jag försökte mig på ett piggt smile, men jag lurar ingen. Trött är jag ändå :), men rätt så glad. 
 
Såhär såg det ut när jag var på väg till toa sista gången på midsommar, innan jag somnade. Ljust, soligt och härligt!! Älskar sommaren!!!!
 
På midsommardagen regnade det stundvis på förmiddagen. Men det gjorde inget. 
På eftermiddagen var det Matiné för familjer och Seth och jag bänkade oss långt fram för att se bra.
 
Stolta tittade vi på vår kyrkas barn och familjepastor, som var aktiv hela Nyhem. Ingen semester för henne där inte... Här leder hon rörelserna till sångerna. 
 
Ett gäng pirater framförde budskap på barns vis. 
 
Emmy och Ella sjöng från sin nya skiva. 
 
Andreas Tärnvind predikade med hjälp av en stege...
 
Han berättade om den lame mannen, som med hjälp av fyra vänner blev buren till ett hus där Jesus var och de tog sönder taket och hissade ner honom mitt framför Jesus. Där blev han först förlåten alla sina synder och sedan helad, så han kunde gå igen. 
Här tar han sin "stege"/bädd och går. Stegen fungerade både som illustration för trappor, hus, bädd osv osv. Han kan verkligen leverera den mannen. 
 
Sen stod vi länge i kö för att få en skiva signerad av Emmy och Ella, som ju faktiskt går i Seths skola, så han skulle väl egentligen kunna få den signerad när som helst, men det är ju lite mer speciellt så här :) (Ser du att han tom tog av sig kebban - utan att jag bad honom hihi). 
 
Sen drog vi hem till vagnen och packade ihop. 
Ljust och härligt, trots att det var kväller. 
 
Vi stannade i Mariestad och åt kvällis på McDonalds (blä tycker jag, men smaskens tycker Seth). 
Jag hamnade lite efter resten av familjen och såg denna fina syn när jag kom ut:
Min lilla familj!! Hjärtat smälter. 
 
Jag var tvungen att ta ett kort framifrån också. :)
 
Sen körde jag för första gången med husvagn. Jag vet inte hur jag ser ut här, men det bju´r jag på... Och jag tittade bara in i kameran en sekund, när han tog bilden. 
 
Idag har vi röjt lite, men än är det bra rörigt här hemma, men vi har ju en vecka på oss innan vi drar iväg nästa gång, så det får vara så :).
Tess kollar läget i Seths rum när jag packade upp hans kläder. 
 
Trötta trötta syskon (och katt). Vi har varit bra sega hela dagen så det blev en tur till IKEA för att hålla oss vakna fram till kvällen. 
 
Det har varit sånt här konstigt väder idag. Sol, störtskur, sol, störtskur osv osv. Men vackert är det.
 
 
Blå himmel, vita moln och svarta moln.
 
Vackert!!
 
Nu ska här betalas räkningar. Välkommen verkligheten :)
 
KRAM
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt med Nyhem - men också skönt att komma hem! Kul att ses, även om det blev kort!

Svar: Det var jätteroligt att ses!! (Är så nyfiken på vad du var iväg på med din bror med fru ;) )
Kram
Maria

2014-06-22 @ 20:55:42
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0