Giftsvampen

Det har nog inte undgått många att vi i Örebro varit tvungna att koka vårt vatten idag. Svampen, vattentornet här, har blivit en giftsvamp, eller en bakteriesvamp. En toalett på restaurangen har stått och läckt och avloppsvatten har hittat vägen ner genom sprickor och sånt till vattnet, som går ut till hela Örebro. Tur att de hittade det och att de sociala medierna finns för det tog inte lång tid innan informationen spridit sig. 
 
Så vi har kokat vatten i långa rader här. Skönt att vi har spis och el! Annars hade det blivit segt. 
 
När Stefan tagit med sig barnen till kyrkan - jag vågar inte ge mig ut bland så mycket folk under så lång tid än - så bakade jag lite. Det är så skönt att jag orkar göra lite sånt när jag får gå och pyssla för mig själv. Underbart att vara på bättringsvägen, även om jag fortfarande blir lätt trött. 
 
Nä, nu ska jag titta på Mästarnas Mästare. Love it. Jag gillar Söderström. Han har härlig humor, vilket många hockeyspelare verkar ha. :). 
 
Avslutar med bilder från dagen:
Eller detta är från igår kväll... Tess, the drama queen :).
 
Våra knäppa katter...
Båda ville få plats i korgen...
 
Tess när hon ska sova eftermiddagsluren. Hon styr runt hela tiden och ställer sig ofta såhär, på huvud...
Lätt att somna då?
 
Min älskade kille. Världens finaste om du frågar mig.
Han gillar när Stefan gör honom till en korv när han ska sova.
Men denna gång blev det visst lite väl haha. Han kunde inte röra sig, så det fick bli lite lösare. 
 
Ha det nu så jättegott min vän!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0