Högtidsdag för oss

Idag kära vän har vi haft en högtidsdag! För oss är det det i alla fall. Seth har döpt sig. Han började prata om att han ville det i höstas och har nu gått dopskola och så idag var det dags. Oh som han laddat och pratat om detta! 
Och vi är förstås jätteglada att han valt det. Det var Stefan som döpte honom :). Lycka!! 

En allvarlig och nervös kille. (Foto Stefan Claesson). 


Foto: Stefan Claesson.

Och så ett foto från min vy. 

Han var riktigt rörd när jag mötte honom när han kom ut från dopgraven. Och jag med förstås! :)

Både barnkören Salt och en projektkör sjöng idag. Här sjöng de även ett par sånger tillsammans. Helt ljuvligt!!

Efter mötet hade vi dukat upp i caféet och fikade tillsammans med familjen och våra grannar. Seth ville fira dopet och så fyller ju Tess år på onsdag så vi gjorde en gemensam tårta till dem.

Våra barn!!! 
Tyvärr glömde jag ta kort på "sällskapet"...

Efter fikat åkte familjen hem till Marcus och Lovisa. Vi lånade deras hus eftersom de har det lite större än vi. 
Hur schysst som helst!!!

Tess fick ett par av mollys urvuxna solglajjor. Helt underbara och hon gillade dem oxå! 
That's my girl...

Barnen fick pizza.

Smidigt och gott.

Vi andra åt fajitakyckling. Jättegott. 

Tyvärr kunde inte syrrans familj komma pga magsjuka. 

Jag frågade Molly om jag fick ta ett kort på henne och det fick jag :).

En lite fotomodell. 

Familjen.

Tess och Lovisa gosade. Så skönt att hon börjar våga vara hos andra. Tess alltså, inte Lovisa hihi. 

Sen blev det lite paket till Tess som fyller år och till mig och mamma som har fyllt år.
Seth fick en bibel av mamma och pappa, ett kors (halssmycke) från oss och ett från Matilda och Jacob. Han fick även lite andra presenter och han blev sååå glad. Oerhört omtänksamt av familj och vänner! TACK!!



Presenter.

Efter marängswish och kaffe åkte vi hem till oss och Tess testade sitt städset som hon fick :). 

Roligt!

Stefan fick för sig att grilla hamburgare. Smaskens!!!! Samtidigt som han gjorde det gick en fotbollsmatch på tv. Liverpool är ju Stefans lag och de spelade. Då såg det ut såhär här hemma:
Kolla match från balkongen medans barnen leker för fullt. :) 

När Stefan la Tess tittade jag och Seth på Gladiatorerna från igår. Han har sin egna stil när han tittar på tv. :)

Detta med att ställa om tiden ogillar jag. Iof sov Tess till 6:15 imorse och det var ju skönt på sitt sätt att klockan inte stod på 5:15, som den gjorde igår samma tid. Men hur lätt är det att få barn och sig själv att somna i tid? Inte alls. Men man vänjer sig ju snabbt vid den nya tiden. Som tur är. 

Nu ska jag sova. Glad och nöjd efter en fantastisk dag!

Kram 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Underbart med dop!

Svar: Verkligen :)Kram
Maria

2014-03-31 @ 17:42:10
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: designhappens

Vilken högtidsdag!

Svar: :)Kram
Maria

2014-04-01 @ 20:09:26
URL: http://www.designhappens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0