Olof Palme, måla och dammsuga

Kommer du ihåg vad du gjorde för 28 år sedan? Lördagen den 1:e mars..?
Jag minns... Jag låg i mamma och pappas säng och väntade på kaffe på sängen (en lördagstradition att fika tillsammans i mamma och pappas sängar innan dagen börjar. En tradition som står sig än idag). Mamma kom upp och visade förskräckt pappa tidningen där det stod att Olof Palme dödats. Jag var åtta år och hade sparat ihop till en orange leksakspistol som man sköt iväg sugproppar med och som skulle inhandlas denna dag på leksaksaffären. Men den fick jag inte köpa, eftersom Olof Palme blivit skjuten. (Trots att jag bara var åtta år (skulle fylla) så förstod jag argumenten och vad jag minns tjatade jag inte...)

Ja, vissa händelser minns man livet ut. 

Nu till idag.
Stefan har varit funktionär i Tybblelundshallen idag på en tävling där. Alla friidrottsföräldrar måste ställa upp ett par gånger om året och idag var det vår tur. Seth har lekt med två klasskompisar och Tess har varit som Tess är och gått runt och pillat med olika saker eller suttit i mitt knä och myst. "Imse vimse spindel" sjungs för fulla muggar här hemma nu och hon ääääälskar den :). 

Hon "sjunger" även i leksaksmicken. Rolig grej :).

Alexandra var in en stund och när jag pratade med 1177 igen om mitt huvud så satt Tess i hennes knä. Vi passade även på att ta fram bebiskritorna så hon fick testa att måla själv för första gången. Seth visade hur man gör.

Tess gillar att dammsuga :). Hoppas det håller i sig ;).



Men när jag ställde in den igen såg det ut såhär från en trött tjej: 

Hihi. Hon somnade straxt efter för natten så hon var bra trött. 

Hur är det med huvudet då? Jo idag har jag faktiskt varit lite orolig, för dålig sömn har gjort mig sämre igen. Så nu är planen att va hemma från jobbet och ta kontakt med VC på måndag. (Rekommendation från 1177). Så får vi se vad nästa steg blir. Fortsättning följer... Dam dam daaaaaaam. (Spännande musik skulle det där föreställa ;) ). 

Hoppas din lördag varit bra!!! 
Kraaaam 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag väntade på att gomorgonsverige (har för mig att det hette så) skulle börja men istället kom det nyheter och jag gick upp å visade mina föräldrar på deras tv, tror inte att jag fattade innebörden av det från början.

Låter inte bra att du återigen mår sämre, men bra att du stannar hemma på måndag och då hoppas jag att du får tag i VC och får hjälp därifrån!!

Här har vi haft en skrikig vecka men "peppar peppar ta i trä" så har det blivit lite bättre och han har gått med på att sova lite själv :)

Ta hand om er!! Kram

Svar: God morgon Sverige plingelingeling... sjöng man. :) Hacke Hackspett uteblev denna lördag pga mordet till många barns besvikelse...
Hoppas det fortsätter bli bättre med skriket. Kram
Maria

2014-03-01 @ 22:46:21
URL: http://katzja.blogg.se
Postat av: Johanna

Kan inte du bli sjukskriven ett tag och Stefan vara föräldraledig, så du får en chans att vila ordentligt? Var rädd om dig!

Svar: Jo vi tänker så oxå... Men vi vill prata med läkare innan vi bestämmer något helt.
Kram kram
Maria

2014-03-02 @ 07:03:45
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Johanna

Och nej, jag kommer inte ihåg exakt när jag fick veta om mordet. Jag vet att jag lusläste tidningen och såg på nyheterna, men kommer inte riktigt ihåg. Godmorgon Sverige -varianten är väl rätt trolig, men jag är inte säker.

2014-03-02 @ 07:06:44
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0