Blä

Idag vet jag inte vad jag ska skriva faktiskt... 
Blä, kanske. För att uttrycka det fint. (Emma-Karin: eller "plopp kanske" :) Det var mycket internt, men jag kunde inte låta bli...)

Ryggen värker - även om den stundvis är bättre. Tess blev sjuk inatt och det är fruktansvärt synd om henne! Hon blir i vanlig ordning rätt dålig. Så vi har sovit ytterst lite. Hon kräks ju också när hon får hög feber och i natt var inget undantag. På ren reflex flyger man ju upp och grabbar tag i spybunken- som finns förberedd- och sen hjälper henne att hamna rätt. Det är INTE skönt för ryggen let me tell You. 
Så efter en natt med obefintlig sömn for jag iväg för att jobba en full dag för att sen komma hem och bära runt på en gnällig Tess som vägrar släppa mig. Tack och lov för Alex och Jonas som kom in en stund så hon var nöjd med att prata och greja med dem en stund. 
Ja, du hör ju. Jag är på dåligt humör nu. Det är ingens fel utan jag bara är det nu. Jag är så ovan bara. Det är så sällan jag är på dåligt humör.
Det är nog så att det känns som lite mycket nu... Två år av konstant sömnbrist, all skit som varit i höst (som jag ju inte kunnat berätta om här), galen värk i ryggen, ännu mer tillfällig sömnbrist som läggs på allt vi redan har. Vardagen med allt som är i den fungerar ju, men är nog i sig. När sen allt annat läggs på utöver så blir det för mycket och ikväll känns det just så. Och då säger jag "blä".
Jag är övertygad om att jag mår bra - själsligt - igen imorgon när jag fått sova.

Imorgon delar vi på dagen. Jag är hemma fm och Stefan på em. 

Nu avslutar jag detta trista inlägg med lite bilder:
Seth - denna underbara kille - gör en av sina läxor genom att mäta vilken tid det tar att hoppa upp och ner på en stol tio gånger. (Först gissade han hur lång tid det skulle ta och sen tog vi den exakta tiden). 

Alexandra och jag konstaterade att vi har de finaste gubbarna :).

Trött Tess - som också är en glädjespridare - som vägrade somna, läste för sin docka :).

Sen var det dags att försöka få på sig seths kalsonger... Haha.

Nä, nu ska jag borsta tänderna och försöka sova. 
God natt och tack för att du är med i livets alla ups and downs. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hoppas det ger sig snart, både sömnbrist och ryggont och annat elände. Kram!

Svar: Tack härliga du!! Som sagt, bättre idag :)
Maria

2014-11-11 @ 07:16:50
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Linda

Stora o varma styrkekramar till dig vännen!!! Usch vad tufft du har det! Och sömnbristen liksom förvärrar allt, I Know!
Hoppas stumpan blir bättre fort så att ni kommer i kapp er, så gott det går. Kram igen!!!

Svar: Tack fina!!! Känns bättre idag :) kram
Maria

2014-11-11 @ 08:24:54
Postat av: E-K

Plopp är väl det minsta man kan säga... ;)
Kram på dig & er!

Svar: hahakram
Maria

2014-11-11 @ 19:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0