Första advent

Idag vaknade vi med tunga hjärtan igen. Ledsnaden (är det ett ord?) finns där och sömnlösheten tar ut sin rätt. MEN Gud är så otroligt god och häftig. Han bär genom allt. Trots detta har vi haft en rolig dag. Vi har skrattat, busat och fånat oss tillsammans och haft en mysig dag som familj.
Stefan och Seth åkte på fotbollsträning som drog igång idag igen efter en månads uppehåll. 
Fick denna bild skickad till mig. Min fina kille.
Tess och jag satt i soffan när de var där och tittade på Sofia den första och det var så skönt för hon var stilla och satt där bredvid mig. Vilken skön vila! 

När de kom hem fikade vi och tände ljus. Varken Tess eller Gandalf låter tomtegubbarna och snögubbarna vara ifred... Hade velat ha typ polkagrisar eller Mariannekolor som dekoration, men det funkar inte med en Tessilutt i huset. 

Såhär kan det se ut när Tess är i farten. Fram med pottan, som inte används än, men som hon övar på att sitta på ibland. Undrar det är en skön stol :). 


Hon har för övrigt varit feberfri idag!! Hurra och halleluja!!!

Mitt på dagen hörde ett par goa vänner av sig, för de var på genomresa genom Örebro. Så de kom på spontanfika! Så roligt!!!!
Lite suddiga Johan, Noa och Frida. 

På eftermiddagen hade vi vårt traditionsenliga adventsfikat med Sporrenstrands och några till. Såååå mysigt!!! 

Mmmmm









Så jag sammanfattar en dag som trots allt varit bra!! 

Nu önskar jag dej en fin och bra vecka med den kraft och frid du behöver!! 

Stor kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0