Stjärnor

Nu ligger jag i sängen i Kisa och ska sova snart.
Vi kom ner strax före 17 i eftermiddags. 
Vi stannade ett par gånger på vägen så jag fick sträcka ut mig och gå runt lite, för att sitta i över två timmar fungerar inte. 
Det funkade ganska bra att jobba, även om jag har värk. 

I alla fall så var det gott att komma hit och äta tacos och umgås hela kvällen.
Leksaker finns det i massor. 

Jag ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna. Vet inte vad som hände...

När Stefan la Tess satt vi andra och grejade med en app, som Seths ena lärare visat. Man ser stjärnbilderna, rymdstationer, planeter, månen osv. Alltså var de är i förhållande till var vi är. Äsch, svårt att förklara. Här är iaf en bild på de andra som jag tog när appen var igång och man ser en satellit nere i mitten av bilden.

Mamma tar kort på Seth och pappa som kollar in var olika stjärnor är...

Här är ett par bilder till som jag tog precis nu med stjärnappen:

Tvillingarna, som alltså är strax ovanför mig - typ.

Stora Björn.

Månen och oxen?

Kul grej!! Och det väcker definitivt Seths intresse för rymden. 

Där är Venus, Saturnus och solen också.... 
Och så kan man läsa lite om planeten om man trycker på den på skärmen. 

Skyview heter appen om du är intresserad. :)

Nu önskar jag god natt och en härlig helg till dej!!!

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0