Vilken välsignad helg

Ja, som du vet åkte Steff och jag iväg i fredags morse till ett par vänners stuga strax utanför Avesta. Vi ville bara få vara själva, i tystnad, få prata (till punkt utan att bli avbrutna), få läsa, sova osv.
Vi lämnade dessa två underbara barn i farmors vård.
 
Dagen började ju hur bra som helst. 
 
Såhär såg det ut när vi kom. Ja, du förstår ju känslan... HÄRLIGT!!!
 
 
 
 
 
Isen låg på tunnan där man tvättar av fötterna när man badar vedeldad tunna... Vi doppade inte fötterna i den ;). 
 
Det kändes lite som Narnia med en lyktstolpe mitt ute i naturen...
 
Så fint!
 
Vi tände en brasa, bryggde kaffe, tog fram pepparkakor och satte oss och att läsa. Ooooooo så ljuvligt!
 
 
 
Och när mannen blev trött sov han en stund. Jag sov en stund lite senare, men det har jag inte kort på..
 
Framåt kvällen gick vi ner till sjön och badtunnan och badade. 
 
Gnistor från skortstenen när Stefan eldar den sista gången innan vi badade.
 
Haha, gick ju inte få något bra kort där i kylan och mörkret, men jag försökte iaf. Det var nollgradigt i luften och 40 grader i vattnet. Det blev lite varmare än vi tänkt, men satte man sig på kanten då och då och svalkade av sig, så gick det bara bra. 
 
Sen blev det brasa och film. 
Ja, men du hör ju vilken underbar dag!!!
 
I lördags vaknade vi upp till regn och rusk.
 
Jag med mitt ryggskott tog ändå en liten promenad, eftersom jag måste röra mig och inte bara vara stilla med den stackars ryggen. 
Jag tyckte dessa svampar såg härliga ut på en stubbe. 
 
Osminkad, trött och rynkig, men otroligt glad.
 
Mats kom ut så Stefan och han kunde hjälpas åt att lyfta ur pannan och göra rent tunnan.
 
På kvällen åkte vi in i Avesta för att köpa mat och hälsa på ägarna till stugan. Oh, vilka härliga människor de är!
Vi hälsade även på den fantastiskt fina Visenten, som står på torget. 
Hahahaha.
 
Det trista var att jag beställde grekisk sallad, men såg när vi kom tillbaka till stugan att jag fått räksallad. Jag tycker verkligen inte om räkor. Så jag åt grönsallad, annanas och majs. Oh, så gott. Not! Så det fick bli youghurt för mig. 
 
Imorse städade vi och packade ihop. När vi åt frukost hade vi underhållning av fåglar och en fin ekorre.
Suddig bild, men jag ville inte gå fram för nära fönstret så han blev rädd. 
 
Efter frukost åkte vi till Stockholm och Tjugofyrakyrkan för att vara med på ett ledarseminarie där med Steve Gambill, som är pastor i Lifechurch i Bradford, där vi var 2012 på en konferens och Stefan var (till fleras förfasan) förra året ett par veckor innan Tess föddes :).
Wow, vilket bra seminarium. Det hände mycket där för både Stefan och mig och oss som par, men det är svårt att beskriva såhär. Vi har med oss det i våra hjärtan i alla fall och går nu in i framtiden med lite mer... nä, hittar inte ordet. Go, kanske eller styrka och glädje. Det var bra i alla fall, det är det viktigaste.
 
Sen åkte vi hem till våra underbara skatter. 
De hade haft det så bra med farmor och Tess har sovit helt ok. Gråtit lite efter mig, men bara två gånger per natt och med tanke på att hon alltid vaknar flera gånger varje natt så är det verkligen ok. Och dagarna har gått hur bra som helst!
Vi tackar farmor för underbar hjälp. Detta behövde vi!
 
Hoppas du haft en fin helg!!!
Kram

Kommentarer
Postat av: cecilia

Vilken underbar helg ni har haft!! Sådana är guld värda!! Önskar dig nu en lika bra vecka. kramar!

Svar: Tack goa du!!! Detsamma till dej!
Maria

2014-11-02 @ 23:26:39
URL: http://katzja.blogg.se
Postat av: skrivmoster

Så roligt att läsa om er underbara helg, som ni verkligen var väl unnade. Som farmor är man glad åt att få vara till hjälp och få rå om barnen på egen hand! Det var nog en ömsesidigt trevlig helg!

Kram och trevlig fortsättning på veckan!

Svar: Tack härliga du!!!! Kram
Maria

2014-11-04 @ 10:36:30
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Åh, vad härligt för er! Det lät som en riktig energiboost hela helgen!

Från en bloggläsare som tittar in här titt som tätt =)

Svar: Oh tack!!!! Blir alltid lika glad när SU lämnar spår att du är här ibland :) kram
Maria

2014-11-04 @ 13:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0