Höstfest

Halloj i höstrusket.
Hur har du det??
 
Idag gick den årliga höstfesten av stapeln. Ja, årliga och årliga, men vi hade en förra året och eftersom vi haft en i år också, så är det numera en tradition :).

Vi var hos grannarna idag. Härligt härligt.
Barnen åt grön pasta och korv, som såg ut som fingrar. Vi vuxna åt potatiskroketter och fläskfilé. Inte illa. Glömde ta kort på detta dock. Det blir massor bilder idag och alla är suddiga, tyvärr. Min telefon är ju på lagning, så nu har jag en gammal telefon och bilderna är jättesvåra att få bra. Tyvärr. Men jag kör på ändå.
 
Sebbe hade gjort dekoration.
Sött.
 
Alex dekorerade lite. Hon är duktig på sånt!
 
Efter middagen bjöds det på:
Favorit i repris :).
 
Bakelse, som inte är så fina, men goda.
 
 
Barnen har hjälpt till att göra fingrarna. :)
Cornelia, den fagra.
 
Sebbe den coola. (Och bredvid honom... eh, Seth den bleka och skeptiska).
 
Seth, den underbara.
 
Tess den goa.
 
Jonas den förskräcklige.
 
Alexadra den väna.
 
Stefan, den galna.
 
Mia, den knasiga.

Ja, det var hela gänget som hade höstfest...
 
Mmmm, gott med kattbajs.
Ja, jag vet att jag är omogen, men ibland måste man få va det också. 
 
Förra året kunde han inte smaka, trots att det är chokladbollsdeg och jättegott. Han fick kväljningar, men i år testade han och tyckte det var gott :). 
 
Vi har hunnit med lite mer idag också, faktiskt. Såsom att hämta ner vinterkläder från vinden. 
"Mösch" (mössa på Tesspråk.)
 
Tess har ritat på golvet i vardagsrummet. Oh, så bra.
 
Seths ishockeyhjälm testades. 
 
Jag och Johanna var ute och gick hela förmiddagen. Oh, vad härligt det var. Dels var det härligt väder och varmt, trots att det är i slutet av oktober. Sen självklart var det så härligt att få tid att prata och prata och prata med Johanna. Hon är så klok! Och varm!! Tyvärr fick jag ont i fogarna pga att vi gick läääänge och min rygg har ju inte varit så bra på sista tiden, så nu sotar jag för det. Har jätteont och kan knappt sätta och resa mig. Men det går nog över till imorgon. 
 
Igår hälsade vi på ett par härliga, fina vänner i Västerås. Jacob, Frida, Joel och Jonathan. Joel var inte hemma och Seth var hos en kompis och lekte. Men vi övriga sågs och hade en jättebra dag. Härliga samtal, skratt och mat. :)
 
Fina gänget.
 
När vi åkte hem var solen sådär konstig... eller konstig, men man kunde titta in i den utan att bländas. Jättekonstigt ljus. Jag tog kort förstås, för sån är jag.
Det blir ju aldrig lika på bild, men det var coolt. Här är solen bredvid en lastbil. 
 
När vi hämtat upp Seth stannade vi till och köpte kebab. Jag kände inte för att sitta kvar i bilen med barnen när Stefan var in och köpte kebaben, så vi gick hem. Och upptäckte att jag inte hade med mig någon nyckel...
Oh, så roligt att vänta...
 
Mmmm, vänta vänta. Nä, vi går in till grannarna istället :).
Så det gjorde vi och störde dem mitt i maten. Tess gick fram och satte sig på en stol, som om hon var hemma, och sa "Gukka" (gurka) och fick förstås det och satt och åt glatt. Haha. De känner sig hemma där barnen.
 
Det var iaf gott med kebab sen när Stefan kom hem. :)
 
Ja, just det. Idag när jag gick hem från Johannas och min promenad, såg jag detta höstlöv.
Jag tycker det ser ut som ett hjärta och tog ett kort, förstås :). Jag tänkte på en vän samtidigt och skickade det till henne :). Alltså, inte lövet utan bilden. 
 
Det är ljuvligt att vara lediga tillsammans alla fyra. Som en lördag hela veckan. Jag njuter i fulla drag!!!

Stor stor kram.

Kommentarer
Postat av: T

...och vännen blev alldeles varm i hjärtat!!
Älskar dig och är så tacksam att du finns i mitt liv!!

Svar: ❤️
Maria

2014-10-29 @ 23:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0