Nyfrissad och finbesök.

Oh, vad härligt med fredag!! Eller hur!?
 
Jag började dagen på hårsalongen Här. Jag tänkte göra om mig lite... eller iaf få friskt och fräscht hår. Min graviditet och amning och så har verkligen slitit på håret och jag har klippt mig flera gånger sedan dess, men jag tycker inte att håret blir friskt riktigt. Så nu har det åkt av. Jag åkte dit med tanken att bli korthårig. Så jag tog en liten "före bild" innan jag gick in.
 
Det var skönt att sitta ner och bli lite ompysslad faktiskt. 
Nu kommer lite efter bilder:
 
Jag har inte färgat håret även  om det ser ut som det. 
 
Jag blev riktigt nöjd faktiskt. Ovant, för såhär kort har jag nog inte haft sen jag var runt 19 år, men det är skönt. Jag hoppas jag vänjer mig och ser mig i spegeln. 
 
När vi kom hem från jobb och skola var det dags för lite mellis, som fick bli i form av glass. Ehmhm... När Tess ätit upp sin pinnglass ville hon äta av Stefans glass. 
Ha ha.
 
Och glädjen när hon fått smaka glass. 
 
Alex, jag och Tess tog oss en liten promenad när mellisen var uppäten. Och så passade vi på att hämta Cornelia och Sebbe i skolan. Och så stannade vi till i lekpareken en stund, tills det började regna. 
Cornelia är en stor favorit hos Tess. 
 
Full fart.
 
 
 
Till Tacosen kom mamma och pappa och tittade förbi. Igår var de hos brorsans barn i Mosås och var barnvakt och idag har de varit på begravning i Nora. Pappas storebror har flyttat till himlen.
Så de stannade till hemma hos oss på väg hem. Mysigt!!
 
Gandalf sa hej till pappa.
 
Tess och mormor.
 
Jag hoppas du får en fin helg!!
Jag skickar med ett bra ord som jag såg på fb. Det är Toby Mac, som lagt upp det. Han var med i ett av mina favoritband när jag var tonåring; DC Talk. Otroligt bra grupp, musik och text! 
I alla fall, här är det:
 
Ta med dig det :). 
Kom ihåg att du är värdefull och älskad! 
Stor kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Ursnyggt hår! Tänk om jag kunde passa i kort ... jag ser antingen ut som en kille (gubbe numer, antagligen) eller som en riktig kärring. Särskilt om jag har läppstift och kort frisyr - ooo, arg facklig tant, tänker jag när jag ser mig själv så. Men du ser ju jättefräsch och fin ut!

Svar: Ha ha, tack Marie! MEn jag minns ju dig som korthårig och vet att du är snygg i det :)Kram
Maria

2014-10-10 @ 20:11:04
Postat av: Marie

Såja, blogg.se. Lugna dig lite. Det räcker med en kommentar ...

Svar: hihi jag tog bort den ena :)
Maria

2014-10-10 @ 20:11:55
Postat av: skrivmoster

Först .. du är jättefin i kort hår! Riktigt tufft och klär dig verkligen!!

Tack Maria för orden ... du anar inte så passande. Jag tar dem med mig.

Ha en fin helg! Kram!

Svar: Tack snälla!!!! Oh så bra!! Ta dem med dej!!!!
Kram
Maria

2014-10-10 @ 21:20:20
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Snygg frisyr! Ha en bra helg!

Svar: Tack :) Detsamma!!!
Maria

2014-10-10 @ 21:26:26
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: cecilia

Så jätte snygg frissan blev, fast allt klär ju en så go å fin tjej som dig!!
Hoppas att ni får en toppen bra helg å njuter av ledigheten.
Kramar

Svar: Oh tack! Vad glad jag blir!
Hoppas du och ni har det bra också!!!
Maria

2014-10-11 @ 21:20:00
URL: http://katzja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0