Härliga dag!

Hej hej.
Idag drog vi till Stockholm/Märsta/Hillsong! 

Tess var fint klädd och trött när vi drog iväg vid 8tiden.

Väl framme gick vi till Ica som låg bredvid kyrkan och handlade halstabletter, barnmat och varmkorv till killarna. Jag åt en banan, som jag köpte förstås, för jag vägrar äta korv!! 
I affären fanns ett flygplan. Coolt! Seth och jag var grymt fascinerade av det :).

 Sen drog mötet igång på Hillsong. Oh som jag älskar't!

Seth, jag och Tess gick till Hillsong Kidz för Seth ville inte gå själv. Mitt i det behövde Tess få mat så det fick hon :).
Mmmmmm smaskens hihi.

När Seth spelade Fussboll med andra barn tog Tess och jag lite selfies. 

Efter mötet var det springtävling för alla barn. Så rolig grej!! Temat på Hillsong Kidz var just att löpa mot målet :). 
Uppvärmning a'la pappa och Tess.

Uppvärmning a'la barn och ledare :). Seth är där bland alla. 

Vi som inte är vana vid att det kommer in flygplan för landning var femte minut blev glada att vi fick se massa flygplan på nära håll.
Den är ju långt ifrån här på bilden, men men... Den kom ju närmare men då tog jag ingen bild (kände mig lite fånig). 

Alla barn fick medalj när de kom i mål.

Jag gillade att de vuxna sa varje barns namn när de pratade med dem. Visserligen stod namnet på en lapp på varje barn, men tänk vad häftigt och bekräftande att bli kallad vid namn flera gånger!! Så bra!! Dessutom var de vuxna oerhört aktiva och flera pratade med Seth flera gånger (och är man ny betyder det mycket).

Efter mötet åkte vi till Södertälje där Thomas och Zara bor! Och så mysigt att ses!!! De var ju pastorspar i Avesta samtidigt som vi var där :). 

Tess hamnade i en leksakslåda :).

Seth och Alle, som är inneboende, spelade FIFA.

Zara gjorde chokladsås till efterrätten! Mmmmm.

Gubbarna hängde i soffan och jämförde skämt som de hade på sina telefoner. Gubbhumor :).

Sen for vi hemåt. Vackert var det med solnedgången, men det blir ju aldrig detsamma på bild som i verkligheten...

Det var fint i verkligheten iaf. :). 

Nu går jag snart och lägger mig. Ser ut som vi får ny regering och det förvånar väl få att jag tycker det är synd. Framför allt är det synd att SD får så mycket röster. Begriper det inte... 
Men livet går vidare och man måste göra det bästa man kan av varje dag och med det man har.

Så nu önskar jag dej god natt min vän!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Åhhh då åkte ni typ precis förbi vårt hus ju! Skulle stannat och fikat :) vad fin Stefan är i håret btw!

Svar: Oh gjorde vi!! Får stanna nästa gång :). Måste få träffa Elle ju!!!!!
Ska hälsa honom det :) :).
Love U!!!!
Maria

2014-09-15 @ 15:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0