Inskolning

Hej hej. 
Förlåt dålig uppdatering!
Jag har haft annat för mig på kvällarna när jag kommit hem från jobbet och sedan ända in mot midnatt, så jag har inte orkat helt enkelt. 
 
Tess har skolats in nu i tre dagar. På hennes förskola anammar man ett sätt där föräldern är med tre hela dagar och sedan ska hon "klara sig" själv där. Det är Stefan som skolar in och jag tror att det är bra, för imorgon ska hon ju lämnas ensam (ja inte utan andra barn och vuxna då, men utan förälder) och jag tror jag skulle gråta mer än hon... 

Eftersom jag är som jag är, så har Stefan skickat filmsnuttar och bilder på Tess om dagarna. Så här kommer en bildkavalkad med bilder från inskolningen :)
På väg mot förskolan med brorsan i hand.
 
Utforska nya saker.
 
Hon gillar inte när andra barn vill leka med samma som hon gör, tex rutschkana. Men det löser sig nog. Hon är ju van att leka med större barn (som Seth och hans vänner) och nu kommer hon lära sig leka mer med jämnåriga och lära sig ta hänsyn. 
 
Hon har sovit bra i vilorummet.
 
 
Vänta på att få cykla hem.
 
Det är min tjej det :).
 
 
Idag har hon och Stefan gjort ett örngott till hennes vilokudde. Hon var med och höll i pennan när de skrev Tess och var med och fixade färg på figurerna.
 
Liite stort "förkläde". 
 
Ja, det var bilder från deras tre dagar. I övrigt har det bl a varit fotboll för Seth, skola, läxor, vänner, långa dagar på jobbet och lite annat.
 
Nu ska jag försöka sova lit, för natten som gick gav bara ca tre timmars sömn så jag är trött.
Kram och god natt.

Kommentarer
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Råkar det möjligtvis Maria A som kommit med på bild?

Svar: Haha ja!! Känner ni varann? Ja, just det... Urban är ju släkt med Göran som du oxå känner 😉
Maria

2014-09-04 @ 14:10:01
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: kristina

men vad stor hon blivit lilla söta Tess. Jag har inte haft ork läsa bloggar så det var ett tag sen jag var här. Så mycket har hänt hos er. Hoppas Tess ska trivas på förskolan kram

Svar: Tack fina Kristina!!!
Tänker mycket på dej!!! ❤️
Maria

2014-09-04 @ 20:13:04
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0