Millas keramik

Oh, just nu, i denna stund, är jag lycklig!!! Ikväll har jag varit på Millas keramik och drejat!!! Wihooooo vad underbart roligt!!! 
Jag ska vara där nio måndagar till och lära mig kavla och dreja. 
Oh vad roligt det är!!!
Jag kan ju förstås inte än, men det blir ju lite bättre för varje gång. 

Milla visar mig och den andra tjejen som var med, hur man gör. 



Och så jag när jag drejar:



Resultatet blev fyra mer eller mindre bra skålar - typ... En får nog fungera som vas tror jag. 



Japp, så var första gången. Helt underbart att det är nio gånger kvar!!! 

Jag misstänker att jag kommer ha ont i armar och axlar imorrn, men det är det värt!!! 

Stor kram!!!!

Kommentarer
Postat av: cecilia

var det verkligen första gången du drejade??? det är ju jättebra gjort å vist är det kul :)
jag har drejat sedan -07 och det är så kul å avkopplande. Hoppas att du får en bra natt, kramar

Svar: Men tack!!!
Jag visste inte att du höll på. Vad kul!!!
Jag drejade två små skålar när jag fyllde 30 (6 år sen) för då fick jag det i present av mamma... Men i övrigt har jag inte gjort det.
Sååååå kul!!!
Maria

2014-09-08 @ 22:20:21
URL: http://katzja.blogg.se
Postat av: Emma

Så fina skålar/vas. Du är ju en naturbegåvning!! Jätteduktig!

Svar: Hihi tack vad du är snäll. Det värmde!!! Kram
Maria

2014-09-09 @ 07:20:18
Postat av: Annika

Tycker att du är jätteduktig. Hade garanterat inte klarat att göra så fina skålar. Det är kul med hobbies. Skulle vilja börja rida igen,får se hur jag gör. Jag får inspiration nu. Kram.

Svar: Men tack!!!! Jag blir så glad :).!!!
Viktigt att göra saker man gillar!! Så börja rida :) kram
Maria

2014-09-09 @ 08:16:24
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Jättefina skålar! Jag vill också dreja!

Svar: Tack Johanna!!
Oh rekommenderar det starkt!! Satsa :)kram
Maria

2014-09-09 @ 21:54:13
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: cecilia

javist är det kul, spännande att se vad det blir varje gång och ibland blir det inte alls det man har tänkt sig :)leran lever sitt eget liv ibland men det är något jag gillar.
Ska bli kul att se vad du gör under hösten för jag hoppas att det kommer mer bilder från kursen!

Svar: Hihi det blir säkert fler bilder. Jag har ju inga problem att vis även sånt som inte blir så bra eller som jag tänkt...
Maria

2014-09-10 @ 00:13:33
URL: http://katzja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0