Sjukstuga med sällskap

Hejsan.
Ja, idag har vår lilla sjukstuga fortsatt. MEN idag har hon bara haft runt 38 i temp och det är ju skönt. Allmäntillståndet har varit bättre, men långt ifrån bra. Sen har hon även fått blåsor runt munnen och i näsan. Så antagligen är det höstblåsor hon fått. De skrev i veckobrevet från förskolan att det går nu, så jag antar att det är så. Konstigt bara att blåsorna kom några dagar efter febern börjat, men det kanske är så det brukar vara?
 
Två glada killar drog iväg till Avesta efter frukost och kvar blev Tessilutt och jag. 
 
Fy vad mysigt det är att sitta med henne såhär. Och hon gillar ju fysisk kontakt (och det gör jag med), så såhär satt vi en lång stund:
Youtube är bra!!
 
Sen tog vi en promenad. Så skönt att komma ut lite.
Jag älskar färgerna som är nu på hösten.
Nypon...
 
Löv.
 
Det började regna så smått när vi var ute. Vår lilla dam gillar inte att inte se ordentligt så hon sitter såhär:
Tröttfis.
Men glad ändå.
Och så uppifrån.

Till lunch dök Therese upp och umgicks med oss. Tess älskar Therese (och jag med förstås) och hon piggnade snabbt till när hon dök upp. Då såg det ut såhär:
Bus och skratt i soffan.
 
Till mellis blev det lite rån och min lilla älskade tjej skulle absolut bära det själv på en liten bricka. Och hon klarade det galant måste jag säga.
Full koncentration.
 
Jag fick kort skickad till mig från Avesta. Det är Ulrica som tagit det. 
Bästa kompisarna Seth, Oliwer och Lucas :).
 
Tess, städtanten...
 
Hon gillar att spela på pianot och här med noter överallt. De är också roliga tycker hon. Mamman är dock inte för förtjust i att hon leker med noterna, eftersom de lätt går sönder när hon leker med dem. Så de plockades undan... Haha.
 
När Therese åkt kom Alex en stund. Vilken tur jag har som har så goa vänner!!!
 
Nu önskar jag dig en bra och välsignad vecka min vän!!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Petra

Mina barn hade höstblåsor i slutet av Augusti, det är tydligen jättevanligt att det kommer typ vart tredje år och då är det många som får det.

De fick feber först, sen kom blåsorna, Liam grät typ varje dag i 5 dagar, hade svårt att äta och så...

Så jobbigt att lilla Tess har fått...hoppas det går över snabbt!

Svar: Usch stackars er och Liam som hade det så besvärligt...
Saknar dej 😊 Kram
Maria

2014-09-22 @ 10:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0