Första vabben

Jaha, igår gjordes första vabben med Tess... Tess var feberfri hela dagen, men blåsorna var vätskefyllda. Idag har hon också varit feberfri och pigg och jag tycker blåsorna är torra. Problemet är bara att hela hon blivit full med prickar... Virusprickar, skulle jag tro. De ser lika ut som de gjorde i våras då läkare tittade på dem och konstaterade att det var virusprickar och att de inte smittar. Jag ringde 1177 för säkerhets skull och hon sa detsamma; de smittar inte om de inte blir vätskefyllda. Det går även vattkoppor på förskolan nu, så vi får väl se var allt tar vägen. Vi får även avvakta och se hur prickarna ser ut imorgon innan vi åker någonstans... 
 
I alla fall.. Vi har haft två mysiga dagar, Tess och jag. Igår hämtade jag hem Seth lite tidigare också, så läxan hann göras i lugn och ro. Skönt. Vi hämtade Stefan vid jobbet och han slutar 18, då min drejning börjar... Så vi hängde på cykeln på bilen, körde till min drejning, släppte av mig och cykel, ca 30 minuter sen. Helt ok! 
 
Idag var det studiedag för Seth och fritids var stängt. Vad gör man då? När vi fick veta det såg vi att det var svårt för båda av oss att vara hemma och då är man glad att en av Seths kompisar i klassen, har en pappa som kan jobba hemifrån och att Seth fick vara med dem hela dagen. Nu blev det ju så att jag vabbade även idag, så Seth hade kunnat vara hemma med oss, men han ville sjävklart leka med sin kompis ändå. Så han fick vara där även om det blev lite färre timmar än tänkt. Fantastiskt bra!
 
Ja, ja. Nu kommer lite bilder från Tess och mina dagar här hemma.
Mys i soffan... Feberfri, men inte jättepigg.
 
Igår morse regnade det och blåste galet mycket. SMHIs prognos var att solen skulle skina efter 13 tiden och jag tänkte att det kommer den aaaaaaldrig att göra, för det var såååå mörkt och mulet. (Har jag bliit närking på riktigt nu???? Ha ha)
Nåja, solen kom mycket riktigt under eftermiddagen och värmde gott på balkongen.
Där njöt Tess och Gandalf en stund.
 
Idag har Tess, som sagt, varit piggare. Hon hittade ett par av Seths shorts och dem skulle hon absolut ha på sig. 
Haha.
Full fart... Hon kan matcha kläder vår tjej. :)
 
Ja, just det, en promenad tog vi ju i eftermiddags. Så skönt!! Älskar verkligen höstfärgerna... De görs ju inte rättvisa på bild, men fint är det.
 
Vår lilla tjej har visat sig vara en klättertjej. Hon vill gärna upp på allt som det går att komma upp på. Och när man säger till henne, tittar hon och plirar med ögonen och ler stort. Fialotta.
Här uppe på soffbordet. Nöjd och glad (inte lika nöjd och glad mamma dock). 
 
När vi hämtat Seth upptäckte hon att det blåst ner massa pinnar från träden. Vad är det med barn och pinnar?? Varenda barn jag känner vill bära runt på små eller stora pinnar. 
 
Så även detta barn... 
 
Nu önskar jag dig en god kväll!!
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0