Årskrönika 2015

Yey!!! Nu är det dags för årets krönika!!! En tillbakablick på året som varit, månad för månad. 
Håll till godo:
 
JANUARI
Januari var fylld med vänner, familj och att Tess var sjuk mycket (fortsatte vara sjuk, vilket hon var hela hösten 2014 också). Stefan började även jobba på Ica Maxi Universitetet denna månad. 
Vi hängde jättemycket med den här underbara familjen. Ingen mer än vi - och Anders och Camilla - visste det, men vi fyra började bygga Connect Örebro tillsammans i januari. Vi hade life tillsammans varje vecka och ibland skedde det via facetime, när barnen var sjuka och vi inte ville smitta ner varandra. 
 
Tess var några omgångar på akuten. 
 
Och vi lekte mycket i snön - oftast med de härliga grannarna Nyströms :). 
 
FEBRUARI
I februari fortsatte Tess vara sjuk mest hela tiden. Hon hade dagar då hon var frisk innan nästa infektion kom. Seth var också sjuk en omgång med hög feber. Alltså var februari vabruari för oss. Det är alltid många födelsedagar i februari. Förutom flera vänner som fyller år, så fyller, Stefan, Lovisa, Marcus, Hanna och pappa år. 
 
Sjuk Tess, men glad ändå. 
 
Knasiga familjen...
 
Alex och jag var i Västerås på "Celebrate Her", en dag som fortfarane är levande i hjärtat! SÅ HÄRLIG DAG!!
 
Vi var hemma i Kisa på sportlovet och hittade blåsippor!
 
MARS
I mars fortsatte sjukdomarna för Tess. Jag och mamma fyllde år (samma dag som vanligt) och min morfar och några vänner fyllde år. Vi fortsatte åka till Connect Church Göteborg. Månaden var också fylld av vänner och familj (vad rik jag är!!!)!!
HIhi, Stefan träffade Babsan!
Connect Church...
Familjen!!
Jag var på konferensdagar med jobbet. Så vackert!
Underbara barn!!
 
APRIL
Tess och min mormor fyllde år. Vi fick veta att Seth har dyslexi (vilket vi misstänkte, men han utreddes då) och vi fick veta att Tess har astma. Månaden forsatte vara fylld med sjukdom för Tess del. Och vi firade påsk förstås!! Även denna månad är fylld med mest famlj, men även vänner. Älsakrt!!!
Grattis på födelsedagen Tess. Så bra med facetime!!
 
Firades även på förskolan!
 
Vi träffade fina fina vännerna Tackerhuds.
 
Fina blommor everywhere!
 
Jag skaffade ny frippa och hade gått ner ca 15 kg sedan januri. 
 
Jag och barnen gjorde utflykter i den underbara vårnaturen!!
 
Så vackert!!!
 
Tårtan som vi hade när vi firade Tess...
 
MAJ
I maj började Tess medicinera mot sin astma, men fortsatte ändå vara sjuk, så jag blev sjukskriven med henne i två veckor så att hon skulle hinna återhämta sig ordentligt. Alexandra döpte sig!! Jag var i Forntidsbyn med Seths klass, vi umgicks med vänner och familj, var i Kisa och jag fick mitt första gallstensanfall...
 
Ja, just det. Kendaman kom in i våra (Seths liv)...
 
Olof och barnen hälsade på oss. 
Alex döps. 
Hemma hos mamma och pappa i Kisa. 
Seth och morfar snickrade, efter Seths ritningar.
Finaste barnen ever!!
Forntidsbyn. 
Och så jag... efter att ha spenderat några timmar på akuten med blägallstensanfall och här fullproppad med smärtstillande...
 
JUNI
Nu var Tess frisk - det hjälpte med att vara hemma ett par veckor och att det blev sommar. Däremot blev jag sjukskriven för helt sjuka gallstensproblem. (Bieffekt av viktnedgången antagligen). 
 
Stefan skadade fingret och fick sys...
Seth fick åka hellikopter! WOW!
 
På skolavslutningsdagen tog han hål i örat :). 
 
Det var open art i Örebro, som vi kollade in. 
 
VI firade midsommar med nya vänner!! (Connectvänner). 
 
Vi var i Kisa och träffade bla min mormor och morfar. 
Jag skaffade mig min andra tatuering. Love it!!
 
JULI
Äntligen!! Den första juli opererades jag akut och man tog bort gallblåsan. Oh, så skönt det var att inte gå med ständig värk och illamående och på det få anfall. 
VI fick en veckas semester tillsammans efter att min sjukskrivning var klar. Vi var då bla på Kolmården. 
Stefan slutade på ICA. Jag jobbade :). 
 
Operation...
Summerlife med Connect Örebro!
 
Seth var på lägret "Jump" och hade det jättebra. Här badar han och en kompis innan vi åker hem. 
Vi var naturligtvis på Smultronstället och åt glass.
Kolmården var en hit!!
Naturligtvis hann vi med lite speedway också. 
 
AUGUSTI
Jag jobbade hela augusti. Tess var frisk hela augusti och det var vi andra också. Helt amazing!!!
Stefan började jobba på TC, sitt nuvarande jobb. Månaden var fylld med vänner, familje, connect church och sol! Helt fantastiskt!!!
Stefan och jag firade 15 årig bröllopsdag. Vi hade en helg i Göteborg med bio, kyrka, vänner och umgås bara han och jag!
 
Tess och Ebba när vi var och åkte:
Killarna i familjen var riktigt nöjda och glada :). 
Lovisa och jag gick/joggade Color me Rad loppet. OTROLIGT roligt!!!
Vi var i Kisa och badade och hade det bra, under tiden som Stefan var på Mallorca på Kickoff med sitt nya jobb. 
Det här möttes han av när han kom hem...
Vi var på summer camp med hela Connect familjen. Så roligt och så många härliga människor!!
 
September
Denna månad har vi full fart på vår lifegrupp i Örebro. Underbart!!
Vi var på Koster hos underbara Öbergs. Vi hade vårt första dop i Connect Örebro! 
Dop!
Seth skjuter mål på ÖSKs målvakt :). 
Seth och Stefan var på speedwayGP på Friends arena och träffade bla Tai som sedan blev världsmästare i år!!
Koster!!! LJUVLIGT, UNDERBART, HÄRLIGT!!!
 
OKTOBER
En månad, fortsatt fylld med vänner, familj, kyrka osv. UNDERBART!! Vi firade svärmor som fyllde 65 år! Och Christian som också fyllde, men inte lika jämt...
Så vacker himmel!!
Vi får träffa lilla Noel Hallman för första gången. Fina!!
Vi har vår första Vision Night på Ritz här i Örebro!!
VI har "Walk for Freedom" i Örebro för första gången. En tyst marsch för de som inte har någon röst: trafficking offer. 
Vi fortsätter hänga med dessa crazyones :)
Och vi har vår årliga höstfest med grannarna. Haha, tanterna dansar :). 
 
NOVEMBER
 
En månad med... vänner, kyrka, familj och tyvärr mycket sjukdom igen. På hösten blir astman värre igen och så håller det i sig till april ungefär. Sägs det iaf... 
Jag var sjuk med feber och sedan stämbandsinflammation och Tess med hög feber och jobbig astma - så akuten fick sig ett besök.
Vi gick vid Rävgången med mina föräldrar när de var på besök och såg dessa vackra svanar. 
Stefan och jag åkte till Västerås och var på en typ konferens där. Barnen var hemma med Inger (svärmor). Här facetimar vi. 
Seth och hans klasskompis Linnea planerade kalas tillsammans, eftersom de båda fyller år i december. 
Kalaset hann vi dock ha i november :). 
 
Vi hade vår andra vision night på Ritz. 
Och jag och ett gäng till var i Göteborg på supersunday, som vår kyrka hade på Clarion Post. 
Min kusin var en av de som ledde lovsång. 
Seths skola hade adventsgudstjänst fredagen innan första advent. Alltid lika härligt!
Barnen och jag bakade pepparkakor!
 
December
Denna månad är också full med vänner, familj, kyrka, sjukdom och framför allt jul!! Älskar advent och jul!!!
Kalenderöppningen blev en viktig del av dagen för barnen. 
Jag var i Hillsong Stockholm på Sisterhood och lyssnade på Christine Cane. 
Vi köpte ny bil: Stuart! 
Vi hade tre dop i kyrkan. AMAZING!!
Seth fick en bibel på julfesten i Elim. 
Vi var i Göteborg för att gå på julkonsert och jul på Liseberg och ha en familjehelg. Vi hann med jul på Liseberg iaf innan Tess blev sjuk och vi fick åka hem igen. 
 
Vi var i Kisa och firade lilljul med mina morföräldrar.
Vi var i Dalsjöfors med Stefans familj och firade jul...
...och Seths 10 årsdag!!
 
Så har vi också hunnit med Streptokocker och krupp för Tess och feber för Seth. Ja, ja... Detta år har varit helt amazing med mycket vänner, familj och kyrka. Tänk att få vara med och bygga en kyrka och som växer! I love it!! Jag lever på många sätt min dröm!! Stefan jobbar med det han älskar, jag jobbar med det jag älskar, vi älskar varandra och våra barn och vår kyrka. Ja, vi har så mycket som är bra i livet!!
Tacksam!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Är så glad att jag är en del i Erat liv och får vara en del av kyrkan ni bygger upp, även om jag bara är ett gruskorn ❤ älskar er hela familjen Kindevåg

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️så tacksam och glad för dej!!!
Maria

2015-12-31 @ 22:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0