Göteborg och jul på Liseberg

Hej min vän!
I förmiddags tog vi oss till tågstationen för att åka till Göteborg. Familjen fick posera framför slottet när vi gick mot stationen ☺️. 
De är snälla, min familj, som ställer upp på kort så mycket!!

På tåget, mot Göteborg!!

Mitt resesällskap:

De sociala:

Stefan tog detta kort på Tess när hon ville prata med dem en stund.


När vi kom fram till Göteborg gick vi till vårt hotell, som heter Onyxen. Seth gillar det, eftersom hans fritids heter Onyxen. 😀 Skönt att slå sig ner efter en promenad. 

Sen drog vi till Liseberg. Såååå mysigt!


Vi träffade denna underbara familj när vi var vid Isshowen. 
Familjen Segerlund. Silvia och jag bodde ihop när vi gick bibelskola på Bjärka Säby ihop 1997-1998. Sen gifte hon sig med en svensk kille och flyttade till Sverige ☺️ Hon är alltså från Tyskland 😉. En underbart fin vän!!

Familjen Kindevåg i väntan på Hans och Greta - Isshowen.


Wow så bra den var! Galet duktiga människor och härlig dekor (säger man så?)



Efteråt fick man ta kort med delar av ensembeln och det gjorde vi ☺️.

Tess var lite blyg men ställde ändå upp på att va med på kort. 


Så mycket ljus och sååå mysigt. Och sååååå mycket folk!


Vi åkte kanintåget - tror jag det hette - typ farfars bilar, men på en räls uppe i luften. Det var det vi alla fyra kunde åka tillsammans haha.




Det blir ju suddiga bilder, men visar ändå en känsla av hur fint det är. 


När vi gick och tog oss en fika såg vi Carola och hennes dotter, stå typ två meter från oss. Seth ville fram och hälsa, men vågade inte göra det själv. Varken Stefan eller jag kan med att gå fram så där så det blev inget med det.
Hur hade du gjort?

Dessutom blev Tess "konstig" (grät, gnällig och klängig) när vi var där inne och sen somnade hon när vi gick tillbaka till hotellet. Väl där tog jag tempen på henne och visst har hon feber 😞. Stackars henne. Hoppas det går över direkt!! Känns ju inge vidare att va borta om hon är sjuk. 

Det var vackra träd på väg ut från Liseberg.

Seth och jag!


Suddigt- I know...

Imorrn ska vi njuta av hotellfrukost och en julkonsert på Clarion Post med Connect Church!

Hoppas du har en fin helg!!
Kram 

Kommentarer
Postat av: Berith Stenblom

Hej Maria! Så tråkigt att Ni inte kunde stanna hela tiden i Göteborg. Hoppas Tess mår bättre och att Ni andra inte blivit smittade.
Du undrar hur vi läsare av Din blogg hade gjort om man fått se Carola. Jag hade gått fram, hälsat, sagt mitt förnamn och att jag tycker om Carolas sånger, etc vad man nu kan komma på så där i hastigheten. Har gjort något liknade utanför Kumla för sådär två, tre år sedan. Vi var i Kvarntorp och besåg Konst på hög, Kvarntorpshögen, Kumla. Det var vi (maken och jag samt ett par, goda vänner till oss) och vi var på väg ner. Då kommer prins Carl Philip!! mot oss med sitt följe (ingen från SÄPO, dock). Jag gick fram mot honom och sa: Är det Carl Philip? Ja, sa han och jag trodde han skojade. Ja, alltså prins Carl Philip, sa jag. Ja, sa han igen och då sa jag, att jag måste få hälsa på Dig (jag duade, yes!) och skicka hälsningar till Dina förtjusande systrar och hela Din familj. Har Du inte Sofia med Dig, frågade jag. Nej, hon var inte med. Min väninna, hennes man och min stackars man stod långt ifrån mig och asgarvade. Du är inte klok, sa min man. Oj, vad vi har haft roligt åt denna händelse! Man har inte roligare än vad man gör sig, säger jag.
I
Oj, det blev ett långt inlägg men nu ska jag sluta. God Jul på Dig och hela Din familj!
Kram från Berith

Svar: Haha vad roligt att du berättade det! Ja man borde kanske våga 😊😊
Kram
Maria

2015-12-14 @ 07:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0