Lycka! Bibel, dop och fest!

Hej min vän!!!
 
Bered dig på ett inlägg med MASSOR av bilder idag!!
Denna helg har varit magisk! Igår en underbar eftermiddag/kväll i Stockholm och idag en heldag i kyrkan. 
Vi började med att göra oss iordning här hemma. Seth var spänd och glad inför att få en bibel i pingstkyrkan. Han är ju med på VIPS och alla 10 åringar som är med i verksamheten får en bibel på julfesten. Vilken glädje och lycka! 
Skjorta och fluga (med minioner på haha). 
Min fina kille!!
Tess var också fin idag med klänning och halsband. De satt tillsammans och tittade på youtubeklipp när de väntade på att mamman skulle bli färdig :). 
 
Vännerna väntar på att julfesten ska börja!
 
Jag ber om ursäkt för de suddiga bilderna... 
 
 
De fick jättefina biblar som är gjorda till mellanstadiebarn. En "vanlig" bibel (med tunna blad), men med bilder i och fakta om olika personer. 
 
Efter julfesten drog vi snabbt till McDonalds för att få i oss lite mat innan vi skulle dra vidare igen. 
Mat med finaste grannarna. Som jag är glad för dem och älskar dem!!! (Även om Jonas ibland kommer in hit och skrämmer livet ur mig, eftersom han är så tyst när han kommer in och jag aldrig hör att han knackar innan han kliver på haha). 
Vem passar bäst i SuperMario kepsen?? Haha. 
 
Sen drog vi till Mellringekyrkan, som vi i Connectchurch lånade idag för vi hade DOP!!! 
Tre stycken härliga, fina människor, som blivit troende sista månaderna och som nu ville döpas. Vilken glädje!
 
 
My man, är fantastisk och så duktig på att hålla ihop samlingar och att prata :). 
 
Ann-Sofie och Noel. :)
 
Vilken fest vi hade!! 
 
Hedda döpt av sina två kompisar Sara och Ellen.
 
Yvette döpt av sina kompisar Matilda och Amanda.
 
Max döpt av sina kompisar Micke och Mats. 
 
Efter detta åkte vi till Lundby för att ha "Storlife" och julfest ihop! 
Jag är så glad och tacksam att få vara med att bygga kyrka med dessa människor! 
 
Tess hjälpte Lisa i köket :). 
 
Kristoffeer och Antonia snodde min telefon och tog kort på sig och då får man skylla sig själv att man kommer med i min blogg :). 
 
Lisa och Diedrik, som var en del av värdparen på festen. 
 
Tre av fyra... Seth såg vi inte mycket av, för han lekte för fullt med de andra barnen. 
 
Tess var jättetrött, eftersom hon inte sov under dagen idag och jag var också galet trött efter en natt med alldeles för lite sömn (kom hem sent, tog ett tag att varva ner, Tess hostade en hel del och jag sov allmänt dåligt - ca 4-5 ej sammanhängande timmar inatt). Så när Seth skulle till sin fotbollsträning skjutsade Stefan hem mig och Tess. Hon somnade på 5 minuter och det är ytterst ovanligt. Seth är hemma nu med mig och Tess och Stefan är tillbaka på festen igen. Bra att någon av oss är med :). 
 
Jag sammanfattar en helg, som varit så fantastisk på så många sätt!! Glad, tacksam och trött är vad jag är :). 
 
Ja och så måste jag ju berätta nu då vad vi har för nyhet i vår familj. Tyvärr är bilden JÄTTESUDDIG! Det regnar och blåser så mycket så det är svårt att ta kort ute just nu och så hade jag lite bråttom, men ni ser ju ändå vad det är:
En ny bil! Haha, det syns kanske inte vad det är för bil, eftersom det är så suddigt, men det är en Mitsubishi Outlander. Jag körde ju den till Stockholm igår och den är rolig och skön att köra! Vi får bra plats i den och det är bra. Tess är ju rätt så lång och sitter bakochfram och behöver mer plats. Skönt att hon nu har det. 
 
Ja.... Det var mycket idag! Men nu hann jag ju iaf sitta ner och skriva lite mer. Det händer något hela tiden, så det är svårt att prioritera bloggen just nu, men jag vill hålla den levande. Hoppas du tycker det är ok ändå. 
 
Stor kram och hoppas du haft en fin helg!!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Du har en så fin och intressant blogg. Blev nyfiken på Connect church. När man Googlar tycker jag att man får dåligt med besked om vad kyrkan står för. Förstår att den är Pentecostal men det verkar ändå skilja sig åt. Hur? Kompisar som döper varann?Skulle du inte kunna skriva ett inlägg om kyrkan som sådan? Det känns konstigt att så ofta höra om er kyrka men veta så lite om den. Tror inte det bara är jag som är nyfiken! :-D

Svar: Hej!!! Men tack vad glad jag blir!!
Jag kan absolut skriva mer om kyrkan. Jag gjorde ett mer ingående inlägg i början av hösten men gör mer än gärna det igen 😊
Tack för att du läser min blogg! Det gör mig glad 💕
Maria

2015-12-06 @ 23:32:46
Postat av: Annika

Vad roligt att det blev dop. Härligt när människor vill följa Jesus. Kram.

Svar: Verkligen!!! Kram
Maria

2015-12-07 @ 21:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0