Halsfluss

Jo men varför inte slå till med lite halsfluss såhär ca två-tre veckor efter influensan? 
Stackars stackars Tess!!! 
Hon hostar och gråter eftersom det gör så ont att hosta och så hostar hon så mycket att hon kräks. Och så hög feber på det. Idag har hon fått en dunderkur i penicillin så om tre dagar smittar hon inte längre och ska förhoppningsvis må bättre också! Men det ska ätas i tio dagar...
Stefan tog natten till idag eftersom han varit hemma med Tess idag. Förra natten tog jag och vi båda har sovit minimalt. Och Tess sover ju inte hon heller pga feber och hosta. Hon har legat nästan på 40 i temp nu. 
Det blöder i hjärtat och gråten är nära mest hela tiden. Vi är trötta in i själen just nu, både Stefan och jag. 
Vi båda har jättemycket på jobben och så sjukdom på sjukdom på sjukdom. Samtidigt är det ju mest jobbigt för Tess. Det är hennes lilla kropp som får utstå all feber och hosta om och om igen. 
Tack och lov för underbara föräldrar!
Nästa vecka har Stefan sjukt mycket eftersom det är veckan innan Ica öppnar. Och jag har jättemycket plus konferensdagar jag inte kan missa. Men då rycker mamma och pappa ut och tar början av veckan och svärmor kommer i slutet av veckan! TACK!!!! Lite av ångesten släppte! 

Nu är det ju självklart så att barnen alltid kommer först och det är fantastiskt att vi kan vabba. Men det är ju också så att ingen annan gör jobbet utan allt finns kvar och hamnar på hög och för mig som har patienter så blir ju de lidande av att jag är hemma gång på gång på gång. Det stressar mig plus att vi har hög belastning på jobbet som det är. 
Men som sagt; tack och lov för föräldrar och svärmor!!! Så TACKSAM!!

Jahopp tyvärr ännu ett mindre roligt inlägg men detta är min vardag nu. Det kommer ju lätta framöver när immunförsvaret sätter in mer och mer. 
Tack för att du är med här :). Jag uppskattar det sjukt mycket!!

Stor kram 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, så jobbigt! Tänker på er!

Svar: Tack<3
Maria

2015-03-01 @ 19:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0