God kväll

Hur är det en dag som denna?
 
Jag har som sagt, varit på utbildning idag och det var riktigt bra. Jag är lite "borta i huvudet", men det har fungerat bra. 
Stefan är föräldrarledig nu i tre veckor, så Tess och han är hemma (hon kommer gå 15 timmars på förskolan för att inte tappa kontakten med personal och barn). Så när jag kom hem såg det ut såhär på Tess rum:
Suddig bild, men de satt på madrassen vi kan sova på (nu Stefan eftersom han är hemma) när hon sover dåligt och man behöver va inne i hennes rum på natten och pärlade. Ja, jag såg att det blev en konstig mening, men det får va så :). Jag slog mig ner tillsammans med dem och myste en stund. Härligt att komma hem till det. 
 
Seth var ute och lekte i snön - som för övrigt nog blåser och regnar bort nu i det oväder som är utanför - tillsammans med bästa grannbarnen. Framåt kvällen var det sedan high life här hemma och Tess hoppade och grejade och till hennes lycka ville Seth hjälpa henne. Hon kan hoppa själv från sin pall ner till golvet, men tycker bäst om när någon håller i henne och denna någon var alltså ikväll Seth. 
 
Sen byttes de om haha.
Finaste barenen!!! Deras band är verkligen unikt och fantastiskt!! Visst bråkas och tjivas det, men mest är de såhär goa med varandra.
 
Tess ville leka kurragömma mitt i allt och gömde sig och räknade "ett, tåååå, ett komme" om och om igen och tittade upp över soffkanten. 
 
Nu under tre veckor kommer jag få sova mer, eftersom Stefan är hemma och föräldrarledig. Jag kommer ta helgerna så han också får sova någon gång. Det känns gott att veta att jag kommer få sova lite mer nu och jag hoppas jag kommer bli lite piggare nu. I februari ska vi faktiskt få träffa barnläkare gällande hennes sömn och det ser jag fram mot. Jag vet inte vad han kommer säga eller vad han kan göra, men det känns ändå bra för innan jul var jag ganska nedslagen och gråtfärdig pga sömnlösheten. Nu känns det ändå som det finns hopp. 
 
Nu önskar jag dig en härlig kväll och skön natt!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0