Igår

Hej hej. 
Det är knappt att jag orkar göra ett inlägg idag heller, men jag gillar inte att inte skriva på flera dagar... 

Igår var jag och Tess på Usö hela dagen lång.
Jag är oerhört tacksam för att hon är så go, glad och lätt att ha att göra med mesta av tiden. Seth är fortfarande sjuk och jemma från skolan. Hoppas han kryar på sig snart! 

Vi började på röntgen (hon har en knöl på höger ben och ont i det benet, haltar titt som tätt, klagar ibland, vaknar och gråter ibland och har ont i det benet osv), sedan gick vi till barn, träffade en amazing sjuksköterska och sedan en läkare som undersökte henne. Sedan blev vi tillbakaskickade till röntgen för att röntga andra delar av benet. Sedan var det dags att ta prover på Tess (usch fy och blä vad synd det var om henne då) och sedan vääääänta på svar och läkare. För att få veta att allt är bra. Eller bra är det ju inte för hon har ont och värken gör att hon haltar och den stör sömnen. Men det är inget farligt eller något som är uppenbart fel och det är ju väldigt skönt. 

Vi var hemma vid 17 efter nästan 8 timmar på Usö.
Vilken fantastisk vård vi har i Sverige!!! Fantastisk personal!!! Sen kan man ju tycka ibland att vissa läkare borde gå charmkurs, men deras uppgift är ju inte att vara charmiga, men ändå...
Jaja... 
Sen åkte jag iväg på keramiken och var rätt ur form men det är ju ändå roligt!! 

Idag har det gått i ett med jobb och annat men nu ligger jag i min sköna säng och skriver här :).

Här kommer lite bilder från igår. Jag tog inte så många eftersom jag inte hade telefonen på hela tiden.

I väntan på doktorn första gången.

I väntan på provtagning. 
Vi väntade nästan en timma i det rummet men hon underhöll sig bra och höll humöret uppe. Sen hade de jättesvårt att sticka henne och få ut blod så det tog lång tid och hon var väldigt ledsen. Men personalen var fantastisk, blåste såpbubblor, pratade med henne osv. Helt otroliga! Mamman hade dock behövt lite tröst också...

Lite mat behöver man under en så lång dag.

Glad och sprallig och proverna var glömda. 

Tess som varit så skeptisk mot folk gick och pratade och vinkade med alla och envar. Kul tycker jag! 

När vi väntade på att bli hämtade åt hon upo det sista ut burken. Gott trots att det var kallt... Hon var nog hungrig trots att hon fått att äta under dagen. Trött ser man att hon är efter bara 20 min sovtid under hela dagen.

Hemma i säkerhet i soffan.

Så nu önskar jag god natt! Glad att hon inte är sjuk, men fortfarande lite fundersam på vad det är för fel på benet. Fortsättning kanske följer...

Stor kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0