Connect Church och vår Lifegrupp

God kväll!
 
Jag har ju lovat att berätta lite om vad vår Lifegrupp är.
I ca ett halvår har vi haft kontakt med Connect Church i Göteborg. Vi har åkt dit och gått på gudstjänster, träffat härliga människor och byggt relationer och lärt känna vad den kyrkan står och jobbar för. Connect Church är en pingstförsamling i Göteborg som är en kyrka helt efter mitt hjärta. När jag kom dit första gången kände jag mig helt och hållet hemma!. De - eller numer vi - är en del av Hillsong Family.
Jag förstår att du som inte känner till frikyrkovärlden så mycket kanske inte vet vad jag pratar om nu, men undrar du något så fråga, så svarar jag så gott jag kan. Jag tänker inte gå in på mer vad Connect står för eller var Hillsong Family är här i detta inlägg, men jag berättar gärna mer om någon undrar. Det kommer komma fler inlägg om detta, eftersom det är en del av mitt liv nu, så bilden klarnar nog. Men, som sagt, undrar du något, fråga gärna!!
 
I Connect har man Lifegrupper. I andra församlingar kallas det kanske hemgrupper, cellgrupper eller husgrupper. Det har samma innebörd, men olika namn bara. Vi har alltså en Lifegrupp här i Örebro än så länge. Vi är med i Connect Church i Göteborg och åker alltså dit på gudstjänster så ofta vi kan. Ja, det är långt att åka, men så värt. Vi har även åkt till Jönköping, där Connect firar en gudstjänst varje söndag också. 
 
Lifegruppen är en grupp där vi träffas, läser bibeln, ber, sjunger, fikar/äter, pratar, skrattar och gråter tillsammans - ja, delar livet helt enkelt. Det är det som Life står för - dela livet! Det bra, det jobbiga, det vardagliga, fest osv osv. Det är inget krav att man själv tror på Jesus för att vara med. Alla är välkomna! 
 
Jag är otroligt glad för vår Life och att ha "hittat hem". Det betyder mycket! Det är också spännande att få vara med att bygga Connect Church i Örebro. :)
 
Ja, det var lite kort om detta. Det är en stor del av livet - och det har ju alltid församling varit för mig. Jag tror så mycket på församlingen och ÄLSKAR församlingen- att dela tro och liv med andra som tror och att hjälpa andra människor att hitta tro, om de söker och vill ha det. Det finns många olika församlingar, med olika uttryckssätt, olika stilar osv och jag tror vi alla behövs. Vi är samma familj och det finns plats för oss alla! 
 
Det är grymt spännande att se vad som ligger framför! Jag är taggad inför framtiden och för vad Gud gör i våra liv och i vår stad! 
 
Som sagt, det kommer skrivas en hel del om vår Life och Connect osv, eftersom det är en stor del av livet och du får så gärna fråga om du har frågor - och hänga med på denna resa som ligger framför!!
Stor stor kram!!!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!! Jag är en tjej på 17 år som besökte Connect church i Jönköping i söndags och WOW vad jag kände mig hemma! Kommer det öppnas en sån kyrka i Örebro? För isåfall är jag såå intresserad! Mvh Hanna

Svar: Hej Hanna!! Oh vad roligt!!! De är fantastiska i Jönköping (och Göteborg också förstås ;) ). Vi har ju Connect i Örebro men kör bara lifegrupper än så länge. Men kommer ha några typ möten i höst då Connect Göteborg kommer hit. Kan inte du skriva mail till mig [email protected] så kan du få mina kontaktuppgifter och du kan få veta mer. Du är sjukt välkommen till vår Lifegrupp om du vill!!! Man får komma och bara hälsa på och känna hur det är om man vill!
Stor kram Maria
Maria

2015-08-25 @ 11:23:28
Postat av: Ulrika Palmqvist

Jag är bra mycket äldre än Hanna, har en son som nästan är i hennes ålder. Har bott i Örebro ett tag men inte hittat någon församling. Sökte på nätet efter Hillsong Örebro eftersom Jag blir berörd av deras lovsång som de tycks ha mycket av. Lovsång är något av det bästa jag vet. Hittade hit och att få vara med i att bygga upp en del av Guds folk i Örebro intresserar mig också.
Guds rika välsignelse
Ulrika

Svar: Wow coolt att du hittade hit! Vi bygger ju Connect Church som är en del av Hillsong Family! Vill du va med i en lifegroup och se om du trivs är det bara att du säger till 😊😊😊
Maria

2016-08-30 @ 08:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0