Kolmården dag 2

Hej hej.
Idag har vi haft ännu en härlig dag på Kolmården. Våra barn har varit helt fantastiska! Inget gnäll, många skratt och trots trötthet har de varit nöjda. Vi är helt mållösa över hur bra det gått!!! 

Här kommer massa bilder från dagen.
Håll till godo :).

Det var mycket folk idag också, men inte riktigt lika som igår.

Vi började med linbanan idag. Den är häftig och man får se många häftiga djur!! 

Min älskade killar!!!




Tänk att jag fått en svärmor som är så bra! Vi fungerar oerhört bra tillsammans och hon är en fantastisk person som älskar sina barn och barnbarn och oss ingifta :). Jag är så glad för henne!!!

Vi gick på delfinshowen idag igen och den var faktiskt bättre än igår. Kanske är delfinerna piggare i början av dagen än i slutet, som det var igår när vi var där...

Tess var såååå trött för vi var där när hon egentligen ska sova. Men hon höll sig vaken och var lila fascinerad idag som igår.
Familjen.



Suddiga bilder, men de är bra coola både delfinerna och delfinskötarna.

Vi gick sen till tigrarna, som var vakna idag. De är också coola djur.

 
Tess sov gott i sin vagn och vi andra satte oss att äta lunch vid tigrarna :).

Jag står hos Tess och de där bakom tittar på tigrarna.

Coola djur!

Här satt vi och åt då. Haha syns ingenting eftersom det var motljus, men men...
Tess sov gott men fick förstås sin lunch när hon vaknade.

En liten ekorre bakom en sten såg vi också mitt bland allt folk :).

Vila lite utanför toaletterna, när damerna besökte damernas haha.

Utspridda på väg mot Bamses värld. 

När vi kom dit fick man krama Lilleskutt om man ville och det ville de här. Men när Tess väl kom fram fick jag hålla henne i famnen, så det blev inget kort....

Efter en stund var det dags för Bamseteatern. Tess älskade den och Seth är en sjysst kille på snart 10 år, som hänger med och tycker det är ok.



Efter teatern träffade vi på dessa härliga människor:
Emma, Andreas och Sofia.

Samuel, Johanna, Valter och Edit.

Underbara människor!! Vi åkte i Skalmans bilar tillsammans. Eller köade tillsammans iaf :). Vi fick ju inte plats allihopa i en bil förstås.
Barnen körde.
och vi åkte med.

Sporrarna och deras bil.

Emma och Sofia i sin bil.

Sen var det dags för karusell. Jag kan  tyvärr inte åka pga åksjuka, men de andra åkte.
Väntan i kön och där bakom är Skalmnas hus. 

Vi stod och tittade på. :).

Kul i kön.



Såhär såg de ut efter:

Lycka! 
Vi visste ju inte om Tess skulle gilla det, men det gör hon uppenbarligen :). Kul!!

Farmors hus.

Lilleskutts stubbe och
Bamses hus.

Sedan ville Tess krama Bamse och efter varje show kan barnen göra det, så vi gick dit och köade igen. 


Skönt att ha storebror med som stöd.

Mysigt.

Sen ville Seth åka godiståget med Andreas, så det gjorde de.

Inte för att det syns, men de sitter längst bak. :)

Vi ville titta på när de släpper in savannendjuren, så dit gick vi strax innan stängning.

Kameler är också coola. 

När vi väl kom hem hade Tess underhållit oss med sång hela vägen hem i bilen. Haha hon var överspeedad, men på gott humör. :)
Vi åt pizza när vi kom hem som lite fredagsmys. 
Gott och mysigt med mycket flams och sång :).

Efter en del om och men somnade två glada och flamsiga barn. Är såååååå tacksam för sessa två dagar med familjen!! 

Vi köpte förstås Bamses dunderhonung (som man fick fylla med godis :). Kul ide och de tjänar nog grymma pengar på denna ide. 
Vi har på riktigt haft ett par underbara dagar och jag är sjukt stolt över mina barn (och över oss vuxna med :) ).

Nu tackar jag för mig denna dag och önskar dej en härlig helg!!!

Kram kram!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0