Lägeravslut, smink och summerlife

Hallojsan min vän!
 
Hur har din helg varit?
Vi har haft en go helg.
Igår fm kom Kevin hit. Det var länge sedan vi sågs, så det var riktigt roligt. Tess var på strålande humör. Keeeviiiiin, som hon säger, är väldigt populär hos båda barnen :). Synd att Seth inte var hemma.
 
Glädje :)
 
På eftermiddagen åkte vi till Björkenäsgården (Hampe) för att hämta Seth från Jumplägret. Det var en avslutningsgudstjänst kl 15, som vi var med på först, förstås.
Ett grymt duktigt tonårsgäng (och Robert) ledde lovsången. Wow, vad de var duktiga!!!
 
 
 
 
Efter gudsjänsten, fika och prata med folk så följde jag med ner till badplatsen, så Seth och en kompis fick bada, när Stefan fixade med vår husvagn, som använts under lägret. 
Det var helt klart för kallt för mig att bada kan jag säga :).
Men vackert var det!
 
Tess badade fötterna. "Inte simma, mamma, baja bada föttej". Det var mamman nöjd med ;) haha.
 
Det är allt skönt att va hemma allihopa igen, även om jag är så glad för lägret som Seth varit på! Det verkar ha varit oooootroligt bra på så många sätt!!
 
Väl hemma, när barnen sov, tittade Stefan och jag på en film. Verkar som det blir mycket sånt nu, men det är det faktiskt inte. Vi passar på nu, när vi är lediga, jag mår bra och vi hinner med. Vi tycker ju båda mycket om film, samtidigt, som man sällan orkar se en hel film när barnen väl sover. 
Gandalf var med och ville bestämma över fjärrkontrollen ;). 
 
Idag inkasserade jag ännu en födelsedagspresent, nämligen att bli sminkad och få smink på Make up Store.
Det var roligt att få bli sminkad och lära sig lite nya grejer :). Och att få lite smink också förstås. 
Här är resultatet. En vardagssminkning :).
Haha, det är svårt att se naturlig ut...
 
I eftermiddag har vi haft Summerlife med Lifegruppen och några fler vänner ute i vår park. Jätteroligt och härligt!!
Seth är i farten.
Seth och Tess leker med en av grisarna i "kasta gris". 
 
Vi grillade gott!
 
Hängde i solen/skuggan, vilket som passade.
 
Och så spelade vi kubb.
 
Goa grannarna var med :).
 
 
Min galna son som inte ville vara med på kort :).
 
Tess och Cornelia plockade blommor.
Fina Cornelia :).
 
Det blev en riktigt härlig em/kväll. 
Så nu lägger jag ner för denna kväll, med ett leende på läpparna och en lätt själ. 
Stor stor kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0