Glad Midsommar!!

HEJ och GLAD MIDSOMMAR min vän!
Jag hoppas verkligen du haft en helt amazing dag!
 
Här kommer vår dag i bilder :).
 
Stefan började jobba kl 6 så jag och barnen var själva hemma och började dagen i sängen, tittandes på Frost. Mysigt!!
 
Till frukost serverades det, dagen till ära, lite jordgubbar till youghurten. Smaskens :).
 
Tess klädde ut sig till Sheriff Calli (ett barnprogram på disney junior, som hon gillar). 
 
Sen ville hon rita och då åkte mössan på och ja, det kanske behövdes en kall midsommarafton som denna :). 
 
Sen blev det jorgubbar igen till förmiddagskaffet. Wow, vad barnen och jag har lyxat med jordgubbar idag. 
 
Förmiddagsluren intogs i min säng. Det såg så galet mysigt ut!
Min sheriff Calli. :)
 
Till lunch åt vi den svenska nationalrätten Tacos ;). Ingen av oss gillar sill, så varför äta det då? Seth är egentligen inte alls sur även om han ser så ut. Vi skrattade och hade jätteroligt hela förmiddagen, men detta att vara med på kort när han själv inte känner för det... haha.
 
De dansade och hade roligt (till Hansams låtar förstås, när Seth får bestämma). 
 
Suddig bild, men de har även byggt med lego i Seths rum. Tess är så stolt och glad när hon får vara med Seth på rummet och leka. Han är verkligen en helt fantastisk och tålmodig storebrorsa. Han tycker på riktigt att det är roligt att leka med Tess allra oftast. Inte alltid, förstås, men ofta. Det är coolt tycker jag. 
 
 
Stefan slutade 15 och då for vi iväg, men först lite kort på det iordninggjorda folket.
 
Redo för lite midsommarfirande.
 
Alltså den här killen!! Han ville ha "backslick" och tofs och håret börjar ju bli långt så det går - typ. Sötaste killen ever!!!
 
 
 
Vi firade midsommar med nya vänner i år. Det var riktigt härligt!!
 
Solen tittade fram då och då och regnet gjorde detsamma. Vanlig svensk midsommar med andra ord. :)
 
Kyligt ute, men varmt sällskap. 
 
 
Mmmmmm gott med tårta, som jag hade med mig. 
En riktig midsommarjordgubbstårta. Fyllningarna i var cremecheese, jordgubbsfromage och marzan med banan. Jättegott faktiskt! Och så grädde och jordgubbar i massor. Mmmmm.
Synd att inte Seth var med på denna bild :). (Ann-Sofie har tagit kortet). Vi äter grillade marsmallows med mariekex runt om. Gissa om Tess var kladdig efteråt!!! Haha. 
 
Vi hade med oss Kasta Gris i uteversionen. Jätteroligt!! 
Tess hittade på en egen variant och slängde sig på marken varje gång hon kastat en gris :).
Trollunge.
 
Nu är vi hemma igen, sedan några timmar. Barnen sover och det gör Stefan också snart. Han jobbar imorgon igen. Jag är otroligt tacksam och glad för vår midsommarafton. Jag har inte haft något anfall och orkade med eftermiddagen med vänner. Fantastiskt. Jag har förstås ont hela tiden, för det har jag ju, men jag har inte fått anfall och det är jag så tacksam för. Det var så lagom för oss alla tror jag. Seth har haft kompisar att leka med, vi har kunnat prata och umgås med goa människor och jag har kunnat ta det i min takt och Tess har varit glad och nöjd hela eftermiddagen. Underbart!!

Tack Jesus för familjen och för vänner!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0