Kisa, Smultronstället och hemma.

 Hej min vän!
Oj, det är några dagar sedan jag bloggade nu. Det märks att jag inte är helt hundra, för jag försöker verkligen vara inne här en gång om dagen, men nu orkade jag inte på två dagar. Jag har gjort en del om dagarna och då när kvällen kommit har jag inte orkat blogga helt enkelt. Men här kommer lite bilder från lördag och söndag. (Bilderna är tagna av mig, mamma och Stefan). 
 
Vi har haft galet härliga dagar hos mamma och pappa. Jag har ju dock varit tvungen att gå undan och vila och har haft en del rejäl värk så jag har varit hög på värkmedicin. Men mamma och pappa är tappra och har haft hand om barnen mycket. TACK för det älskade föräldrar!!
 
Tess är som alla barn och älskar att leka med vatten och hos mamma och pappa finns det tunnor med regnvatten, där hon kan ta och leka med :). Lycka!
 
 
Mysig bild. Mina två favorittjejer i världen!
 
Skönt att sova lite i vagnen när vi var ute och gick en liten sväng (till min mormor och morfar för förmiddagsfika i lördags. Sååå mysigt!!)
 
I lördags eftermiddag åkte vi till vårt älsklingsbadsställe. Seth och Tess bytte om och badade lite. Eller Seth badade, Tess badade fötterna och råkade ramla när hon sprang i vattnet, så hon badade ofrivilligt hela kroppen. Hihi, det var lite roligt faktiskt...
 
 
 
 
Gott att grilla marsmallows...
 
 
Och kladdigt att äta :).
 
Så fint det är!!
 
Min fina familj :). Bara Stefan som saknas...
 
Igår packade vi in oss i bilen efter lunch och åkte till Söderköping. På väg dit stannade vi till hos Silas. 
Barnen håller i bladet där Silas namn och födelse och dödsdag står. Mina fina!!
 
I Söderköping fick vi jordgubbar och melon av farmor. Smaskens.
 
En mås låg på en grej som är på taket vid farmors utebplats (hon har uteplats på taket). 
Den såg så fridfull ut. Jag gillar inte fiskmåsar något vidare, men denna var fin.
 
Efter en stund kom några från vår Lifegrupp (kommer berätta mer om vad den är och vad den innebär en annan dag snart) från Örebro till Söderköping också. Äntligen fick vi träffa Stefan!!!
 
Lycka!!
 
Äntligen tillsammans igen :).
 
Vi gick till Smultronstället allihopa och åt glass. UNDERBART!!
Vilken glass ska jag ta?
 
 
 
Några av brudarna som var med (farmor saknas på denna bild för hon var ju också med). Haha, vilka enorma påsar jag har under ögonen trots smink och allt. Usch, hoppas jag får operationen och mår bra snart och att påsar och de svarta ringarna under ögonen försvinner och jag får se ut som jag igen...).
 
Älskade unge!!
 
Tess åt en Frostglass. "Jag ha Elsafjost glass! Jaaaaaa!!!" (Läses som en tvååring som tjuter i falsett hihi). 
 
Seth tog också en Frostglass :). 
 
Glädje!
 
Me and my girl!
 
Stefans glass och jag :). Sådär mycket glass får inte jag i mig kan jag lova.
 
Det var helt fantastiskt att se glädjen hos Tess när hon fick äta denna glass. Hon var nöjd under hela tiden vi var där! Helt amazing!
 
Hela gänget som var på Smultronstället tillsammans! Så roligt och härligt vi hade det. Mycket skratt, glass och glädje!
 
Efter glassen gick de flesta upp på Ramunderberget och tog en groupie där. :)
 
Vi fyra hoppade över att gå uppför över 200 trappsteg med Tess och strosade genom stan tillbaka till Inger och bilarna istället.
 
Sen var det dags att åka hem. Det var en otroligt vacker solnedgång när vi närmade oss Örebro.
 
Min fina man i ett fint ljus...
 
Vi såg två rävungar som lekte mitt på vägen och som tur var hann vi stanna och det var inga andra bilar i närheten heller. De var galet söta och hoppade runt. Vi stannade ju en bit ifrån så kortet är suddigt och fångar bara en av dem på bild.
 
 
Sen var vi hemma och barnen somnade med en gång - trötta, men glada. Vi sammanfattade en helt fantastisk eftermiddag och kväll med härliga vänner!
 
Idag har vi varit inne i vanlig vardag igen. Jag är ju sjukskriven istället för att ha semester, så barnen är på fritids och förskola. Men det blir bara en vecka till för sedan har Stefan semester och då blir vi hemma allihopa tillsammans.
 
Imorrn ska jag visa vad jag gjort för mina födelsedagspengar jag fick i mars när jag fyllde år :). 
 
Hoppas du har haft en härlig helg du med!! Kom ihåg att du är värdefull och att du är älskad för den DU är!!
Stor stor kram!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Å vilka underbara bilder, ni ser ut att haft en underbar tid i Kisa även om du inte har mått bra.. men barnen har haft det bra och du har inte behövt tänka på det när du inte mått bra. Håller tummarna att du får tid snart men vet hur ogärna de opererar på sommaren om det inte är akut (vilket detta iofs är)
Önskar dig en så bra vecka som det bara går. Massa kramar

Svar: Kraaaaam
Maria

2015-06-29 @ 21:59:39
URL: http://katzja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0