Open Art anno 2015 och akuten igen

Hej min vän.
I förmiddags åkte vi till stan med våra helt fantastiska grannar för att titta lite på Open Art. Så mysigt!!
Så här kommer massor bilder från denna tripp:
 
Turisterna Kindevåg - Nyström :)
 
Brudarna...
 
My love and me.
 
Coolt med bilarna på Krämaren, tycker jag.
 
Pennor av olika slag.
 
 
Älskar dessa barn!
 
 
 
Nöjd tjej som blir buren av Jonas, när jag inte kunde bära henne (pga smärta). 
Vi gick upp till Engelbrekt igen.
 
 
 
Strumpbyxespindelnätet på rådhuset. 
 
Stora popcorn mitt på vägen vid slottet.
 
Hihi.
 
Pensel mitt i vattnet vid slottet.
 
Haha, man har inte roligare än man gör sig :).
 
Bokboll.
 
Slottet, bara för att det är så fint!!
 
En liten stol.
 
Ett litet notställ...
 
Seth fick en ljus idé (haha).
 
 
 
 
Detta mina vänner är visst en blindtarm... Haha, som flyter runt utanför slottet. Varför, kan man ju undra!!??
 
Vi tog en glasspaus vid slottet och jag skapade min egen open art när en mås bajsade på mig:
Fy sketan vad äckligt det är!!
 
 
 
 
 
Sen skildes vi åt, då vi behövde åka hem för Tess behövde sova och jag började tappa humöret mer och mer pga värk... Eh, inte så kul, men så var det. Jag behövde få vila, helt enkelt. På väg till bilen var det förstås mer grejer, som det kommer bilder på här:
En sjuhövdad gubbe med rosor som huvuden. 
 
 
 
En jättemysig förmiddag med underbart väder och med underbara vänner!! 
 
Efter att ha vilat en stund kom Elias, Matilda och Ebba hit. Stefan skulle få hjälp med en grej med husvagnen av Elias och då stannade Ebba och Matilda här. Skönt då jag kunde ta det lugnt eftersom Tess och Ebba lekte. Vi åt marängjordgubbstårta innan killarna åkte iväg förresten. 
Alltså, fy vad gott. Men nu måste vi nog skärpa till oss med alla sötsaker...
 
Ebba och Tess är goa vänner och blir ju äldre och äldre, så man inte måste gå emellan hela tiden för att de tar varandras saker osv :). De samsades till och med vid Tess lilla piano och satt och spelade tillsammans. 
Fina tjejer!!
 
Jag har stoppat i mig massa värktabletter idag och inget har hjälpt. Jag har ju tre sorter, som jag kan blanda och ändå har det inte gått att få bort den intesiva smärtan. Så nu ikväll skjutsade Alex in mig till akuten - igen. Jag fick en spruta och det hjälpte inget. Efter några timmar fick jag träffa läkare och jag frågade hur det kommer sig att jag har så ont trots all denna medicin. Jag som aldrig tar starka saker lever nu på tre olika starka grejer. Han kan inte svara på det, men sa att den ända smärtlindring jag kan få i dagsläget är att ta bort gallblåsan. Helst hade han velat göra det akut nu inatt, men det finns mer akuta fall för kirurgen (vilket jag har full förståelse för), men han ska se till att jag får en akuttid ändå inom de närmaste veckorna och det känns så bra!! Det har ju funnits risk för att jag ska få vänta till hösten och det har känts jobbigt. Så detta blir bra!! Underbara Alex hämtade mig från sjukhuset också.
Alltså jag känner mig så välsignad! Mina vänner tar jag aldrig för givet och just nu känns det som jag och vi måste utnyttja dem mycket och det tycker jag är jobbigt, men galet vad tacksam jag är för dem!! Och vad bra för mig att öva mig på att be om hjälp - vilket jag är rätt dålig på att göra. 
 
Nåja, nu ska jag stänga ner och sova. 
Tack för att du hänger med mig här inne! 
KRAMAR
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det är bara underbart att kunna hjälpa till. Sen är det inte kul att man måste köra dig till och från akuten. Men jag älskar dig vännen så jag hjälper gärna till med det jag kan. Önskar jag kunde hjälpa dig med smärtan oxå. Love U ❤ ❤ ❤

Svar: ❤️❤️❤️
Maria

2015-06-21 @ 23:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0