Härlig helg med DOP och med fina vänner!!

 
Hej mina fina vänner! 
Det har varit radiotystnad - läs bloggtystnad - här i helgen, så nu har jag massor att berätta och visa!
 
Jag måste börja med att berätta om dagens dop i kyrkan. Alexandra, min fina granne och vän, döptes idag. Tänk att allt började med att vi satt i vår soffa och pratade och hon berättade att hon är ateist och hon tyckte det var lite pinsamt att hon svor så mycket när hon fick veta att jag är kristen. Hi hi. Jag ska inte berätta hennes story, för den är inte min att berätta, men det ena ledde till det andra och vi började en Alphakurs tillsammans för ca ett år sedan. Och idag var vi alltså här, då hon valt att döpa sig. Jag är så glad för det på så många olika plan. 
Tyvärr fick jag inga bra kort, men jag håller på att ragga kort från dopet. Men det jag har kan jag ju visa:
Stefan intervjuar Alex lite innan dopet.
 
Fina Alex blir döpt av min Stefan. Det var stort för oss!
 
Efteråt blev vi bjudna på underbar tårta, som hennes hemgrupp ordnat. Vilka härliga vänner det finns!! 
Jag är glad att hon har en sån fin och bra hemgrupp. 
 
Jag summerar denna dag med glädje och tacksamhet!!!
 
Nu till resten av helgen, som också varit härlig. 
Vi började ju med att vara hemma hela fredagen, Tess och jag. 
Jag var sjukt trött och det var skönt att få vara hemma med henne under dagen, utan massa krav och sånt. 
 
En glass för Tess :).
 
Det blev mycket dans och musik - när hon orkar - och så har hon hittat sina dvd filmer, som hon plockar med. Nu får vi vara med så hon inte förstör dvd spelaren, för hon vill gärna själv sätta i en dvd osv och det blir ju inte alltid rätt...
 
Man kan även använda mamma som klätterställning. Haha. 
 
Nöjd tjej. 
 
Brorsan är en tålmodig och vänlig själ. Det är han verkligen allra oftast!! Han lät Tess undersöka honom länge i fredags. 
 
 
På fredagkvällen kom Olof, Amanda och Oliver hit med tåget. SÅ ROLIGT!! Vad vi uppskattar och tycker om dem mycket!! Barnen lekte och hade roligt precis som vanligt! 
 
Tess tycker om Olof hon också!
 
I lördags åkte "gubbarna" ut och fixade med vår husvagn och jag tog med mig barnen ut till lekparken. Tess har pratat länge om att gå ut, för när hon är sjuk är vi inte ute med henne. Men hon orkade inte mycket. Hon är blek, trött och rätt så medtagen, men lite rutchkana blev det och lite leka i sandlådan osv. Vi hade tur för Sebbe och Cornelia kom också ut en stund och Cornelia och Tess lekte tillsammans. Så bra och skönt för mig :). 
 
 
 
Såpbubblor, eller blubbloj som Tess säger, är roligt!
 
 
Trött, men skönt att vara ute en stund iaf. 
 
De stora barnen har spelat Mine Craft tillsammans, men på olika enheter. Oj, vad roligt de haft. De har pratat, tjoat och tjimmat kring detta spel. Det är dagens sätt att spela spel på :). De har varit ute och lekt också förstås en hel del, så det blir inte bara skärmtid.
 
Mine Craft för hela slanten. 
 
Tess ville också vara med förstås :). 
 
På lördag eftermiddag åkte vi till Rynninge och I3 området, där det var lite loppis och lite olika grejer att göra för barnen. T ex testa på tennis, orientering, bollspel osv. 
Här kastar de boll på en vägg med pyramider, som de skulle försöka få ner. 
 
Det fanns pyssel för barnen och där satt vi en stund. (Olof har tagit bilden). 
 
Ansiktsmålning för tjejerna :). 
 
När vi blev sugna på fika drog vi ut till Glashuset vid Rynningeviken och fikade i det fantastiska vädret. 
 
Eller ja, vi satt faktiskt i Glashuset, för det var fullt utanför och det bord som var ledigt stod mitt i eldrök från några som grillade. Det var mysigt och varmt ändå!
 
Sen hängde vi en bra stund ute på bryggan. Härligt!!
 
Ljuvligt!!
 
Sen hem igen. 
 
Vi har haft en jättehärlig helg med Olof och barnen. Det var sådär riktigt välbehövligt! 
Här säger barnen hej då till varandra :). De gillar varandra mycket!
Haha. 
 
När Olof och barnen åkte med tåget hem åkte Stefan och Seth till en klasskompis till Seth och tittade på en fotbollsmatch mellan Liverpool och Chelsea. Seth och Stefan håller på Liverpool och Filip och hans pappa håller på Chelsea, så det var ju passande. Passande var också att det blev 1-1 haha. 
Under tiden var Tess och jag hemma. Vi gick in en liten sväng till Alexandra och sa hej. 
Tess och Cornelia lekte lite med barbie :). Barbieklänningar kan även användas som huvudbonader haha. 
 
Sen hängde vi här hemma, jag och Tess. Hon är pigg och glad, små stunder, men mest sitter hon i mitt knä och är trött, som här. 
 
Ja, det var vår helg detta. Glad och tacksam och rätt så trött möte jag nu en ny vecka. Det känns bra att få vara hemma med Tess nu. Hoppas hoppas att hon återhämtar sig bra nu!! 
 
Stora kramar från mig!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tack än en gång 💖💖💖
Denna dag får man leva på länge. Ni som inte hört denna kvinna sjunga, ta nästa tillfälle till att göra det, för vilken röst 😚 Love it ❤

Svar: Tack! Vad go du är 💖
Maria

2015-05-12 @ 08:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0