Helg i Göteborg!!

Hej hej.
Wow, vilken helg vi haft, jag och Stefan!
Farmor kom till oss i fredags kväll för att vara barnvakt och tiiiiidigt i lördags morse (kl 06) åkte vi iväg. 
 
Trötta, men glada!!
 
I Göteborg var vi med på en ledarsamling i Connect Church... Eller inte I kyrkan, men MED kyrkan, för vi var på Scandic och åt frukost och hade samlingen där. Wow, vad bra det var!
Anders Olsson, som är en av pastorerna i Connect.
 
Camilla Olsson, en annan av pastorerna. Så bra (och vacker)!! 
 
Jag gillade en av fåtöljerna som var där så mycket att Stefan fick ta ett kort på mig i den haha. 
Färgglad sak!
 
Efter samlingen åkte vi till Eriksberg.
Me and my love!!
 
Vi lunchade med Anders och Camilla och hade ett par riktigt givande och härliga timmar på en pir där!
Stefans mat...
 
Vi såg galna människor som sprang från där vi satt :). Det var ju Göteborgsvarvet och det var en aldrig sinande ström av människor som sprang förbi. Härligt, men galet (tycker ju jag, men uppenbarligen inte över 50 000 andra människor!)
 
Goa Anders och Camilla!
 
Efter lunchen strosade Stefan och jag utmed havet och tittade på Ostindiefararen.
 
 
Vi tittade in på ett fik, där denna braiga skylt fanns.
Haha. 
 
Vi köpte glass och satte oss i solen och hade det såååå skönt!
 
Men alltså, du förstår ju hur gott vi hade det! Bara vi två, sol, hav, titta på folk som springer, ingen tid att passa osv. Underbart!!
 
 
Vi hade sällskap av denna lilla pippi. 
 
 
 
Framåt eftermiddagen, åkte vi hem till min kusin Sophie. Wow vilket hus och vilken trädgård! 
Hon satte oss på balkongen med kaffe och kakor och så fick vi sitta där i solen och bara vara medans hon klippte gräset färdigt. 
Lyxtillvaro!
 
Jobbande kusin. Hon bor ju inte själv förstås, utan har två tonåringar och en man. Mannen, Savan, jobbar dock borta några veckor i taget och så är han hemma några veckor. Han var inte hemma just nu, men det var roligt att träffa Sophie och barnen.
 
 
På kvällen kom min andra kusin (Sophies lilleror) Jonas med sin familj. Han var en av galningarna, som sprang Göteborgsvarvet. Vi åt tacos och så tittade vi på Eurovision ihop. 
Vi hade en så rolig och härlig kväll med mycket skratt, tjo och tjim.
När sen det var en spännande omröstning, som Måns och Sverige tog hem var jublet totalt! Så roligt!
Grattis Måns. 
Aldrig att jag trodde att han skulle kunna hålla ton när han sjöng låten igen efter att ha vunnit, men han gjorde den sååå bra! 
 
Efter några timmars sömn fick vi en god frukost av Sophie. 
Vackra, fina Sophie (som inte gillar att jag lägger ut en glasögonbild på henne hehe). 
 
Vi åkte rätt tidigt till kyrkan och hjälpte till i Welcome Team där. Jättekul att få vara med och hjälpa till och lära känna lite folk!
Hälsa välkommen och bjuda på frukt eller godis :).
 
 
Det var konfirmation idag. Roligt att va med på den!
 
Såhär har ungdomarna fått lära sig bönen "Vår Fader". Så bra! 
 
Här kommer en sista bild från kyrkan. Gillar denna kyrka grymt mycket!
Bild lånad från Connect Church.
 
Nu ser jag tillbaka på en helg med mycket glädje och påfyllning, precis vad vi behövde, både Stefan och jag. 
Imorgon är det vardag igen, med jobb, skola och förskola. Hoppas Tess håller sig frisk nu så hon får vara med sina kompisar på förskolan (som hon pratat mycket om under dessa veckor hon varit hemma). 
 
Jag hoppas din helg varit fin och att du har all kraft och styrka du behöver inför veckan som kommer. 
Kom ihåg att du inte är ensam - varken i det som flyter på och är lätt eller det som är jobbigt i livet!!
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0