Walk for freedom

Jag vill berätta om en bra sak som sker imorgon -lördag!
Connect Church står värd för "A walk for freedom". Det är A21, som startade detta. A21 är en organisation, som startades av Christine Cane för att utrota trafficking. A21 står för: "Abolishing Injustice in the 21st Century". Man jobbar över hela jorden just för att hjälpa traffickingoffer. Medelåldern för de människor som utsätts för trafficking är 12 år. 12 år!! Barn... 
Gå gärna in och läs på deras hemsida! Här
 
I morgon, den 17/10, kommer en manifestation ske över hela världen. Denna manifestation kallas "A walk for freedom". Såhär står det på vår facebooksida gällande detta:
"Det händer var 30:e sekund. Det händer världen över. Det händer i vårt land. Den 17 oktober sätter vi ner foten för frihet. Vi går en tyst marsch genom stan för att göra ett tydligt ställningstagande mot trafficking. Vi samlas vid korsningen vid Oskarsparken/Manillagatan 12:30. Läs mer på vår hemsida www.connectchurch.se/walk ‪#‎walkforfreedom‬"
 
I Sverige kommer marschen även genomföras i Stockholm och Västerås, som jag vet.
 
Jag tycker det är otroligt viktigt att ta ställning mot vår tids slaveri. Traffickingindustrin omsätter mer pengar än vad drogindustrin och illegal vapenhandelindustrin gör tillsammans. Det är vidrigt! Jag vill ta ställning mot denna ondska och göra oss medvetna om att det är en verklighet. Ett sätt att göra detta är att vara med i marschen, vilket jag kommer vara imorgon. 
 
Välkommen du också!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0