Idag var det Walk for freedom

Jag är så galet stolt över vår kyrka och över gänget här i Örebro! Jag är otroligt stolt över de här två:
Elin och Tobbe som dragit och ordnat med allt inför denna manifestation. 

Vi har ju gått en tyst marsch för att uppmärksamma trafficking. Tystnaden står för att de som lever i slaveri inte själva har någon röst utan tystas ner. Det är Connect Church som står bakom manifestationen här, i Jönköping och i Göteborg. Marschen har genomförts i flera länder just idag och det är organisationen A21 som ansvarar och har startat upp den. A21 jobbar förebyggande mot trafficking, har flera hem för de som befriats och jobbar aktivt för att utrota trafficking. 

Vi som skulle gå möttes upp runt 12:30 i Oscarsparken.

Familjen är redo :).


Tobbe och Elin informerar :).

Vi lyssnar...
Vi var över 50 st som gick här i Örebro. I Jönköping, Västerås, Göteborg och Stockholm har det varit flera hundra som har gått denna marsch. Nästa år ska vi också vara flera hundra ;).

Redo att börja 😊

Det var mäktigt att gå och många frågade vad det var och de med gula västar svarade och delade ut info om A21. 

Vi avslutade en 4 km lång promenad på Stortorget där vi bjöd på fika. Nikolai Kyrka sponsrade med kaffe och några hade bakat bullar. Man fick betala kaffet med valfri summa och alla pengarna gick oavkortat till A21.

Efteråt var vi flera som gick på "afterwalk" och åt tillsammans. Helt underbart!!!
Oh vad jag tycker om det här gänget 😊.

Haha
 
Är så glad att jag får va med och bygga kyrka i Örebro!!

Efter maten gick vi till Stefans jobb där bilen stod. Vi passerade slottet... Så fint det är!

Alltså de här tre... Min familj som jag älskar så galet mycket!!! 

Är oerhört glad och tacksam för denna dag!

Avslutar med en bild på min älskade pojk från igår, när han var på väg till ett kalas 😊
Fina!!

Hoppas du har en fin helg!!

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0