Nu så... Koster!!

Håll i er vänner, för här kommer MÄNGDER med bilder från vår helg! 
Koster är galet vackert och vi har umgåtts med galet härliga vänner! Det hade regnat mycket i veckan innan vi kom dit, så det var rätt blött, men vi hade helt magiskt väder!!
Ja, superlativen kommer hagla här, men hela helgen var ett stort superlativ!! :)
 
Vi åkte direkt efter jobb och skola. Det var en hel del trafik och i Karlstad fick vi vänta i ca 20 minuter på våra hamburgare på McDonalds... Så det blev lite stressigt för oss. Det kanske inte gick helt enligt hastighetsbegränsningen i slutet. Men vi hann fram innan båten gick 20.15. Hade vi inte hunnit med den hade vi fått vänta till 22 och det kändes inte jättekul med två trötta barn och två trötta vuxna... Men vi hann med. Och blåsigt var det. Jag blir illamående i bil och i båt, så jag tog Postafen när vi var i Karlstad och åt och det hjälpte! Så skönt. För, som sagt, det blåste och båten gungade rejält, men det fungerade. Vi satte oss ute, så jag skulle ha frisk luft och kunna titta ut mot horisonten (i mörkret hahaha). Resten av familjen fick naturligtvis sitta inne om de ville, men de ville vara med mig.
Suddig bild på oss i mörkret och blåsten. Blixten blev så stark, så Seth och jag ser rätt konstiga ut när vi blundar pga den. Haha.
 
Framme på Koster, kom familjen Öberg och hämtade oss på två flakmoppar. Haha, så roligt!!! 
 
Kvällsmacka innan sängen.
 
Tidigt på lördag morgon åkte Stefan, Pontus och Seth ut för att fiska makrill. Det var bra vind från rätt håll - för att fiska makrill - och en härlig morgon. Gissa om mina killar trivdes! Här kommer lite bilder från deras fisketur:
 
 
Vacker soluppgång!
 
Båda grabbarna fick napp. Glädje!
 
 
 
 
Glada for de hemåt efter lyckad fisketur!! 
När de kom hem, satt Hannah och jag fortfarande vid frukostbordet och pratade. Haha. Så härligt!!

Sedan tog de med oss på en rundtur på Koster:
Grabbarna på en flakmoppe och vi tjejer på en:
 
 
Så vacker miljö! Jag kände hur tempot i hela kroppen sjönk och själen fylldes med ro!! 
 
 
 
 
 
 
Samma bild, från två perspektiv...
:)
 
 
Vackra, men lite läskiga djur... Brännmaneter.
 
Så var vi iväg igen och gjorde ett besök i "Naturrum"
Sjöstjärnor!
 
 
Tess var mer intresserad av utsikten :).
 
Efter lunch tog de med oss ut i sin båt Evada. Tess kallade den dock "båten Kindevåg" hela tiden, så vi tyckte de skulle döpa om den till det, men de höll inte med haha.
Inte helt vana vid havslivet, men det gick bra detta!! Tack och lov för Postafen :)
 
Mer van vid havet ... :)
Så härligt!
Efter ett tag vande hon sig och ville sitta själv :).
 
 
VI hamnade på en vacker ö. Helt ensamna. På sommaren är det fullt där, förstås, men idag var det lugnt!
 
 
 
 
En snäcka i betongen...
 
 
 
 
Öbergarna och Seth, de badade. Galningar :). Men det var nog runt 15 grader i vattnet ändå. Jag, Stefan och Tess höll oss uppe på berget, när de andra gick ner där de skulle bada. Det var inte helt lätt att ha med Tess dit ner, så vi satt uppe och tittade på istället.
 
 
Några fler bilder på dem var ju i förra inlägget också. 
 
 
 
 
 
 
 
Som sagt, vi var uppe på berget istället. Tess och Stefan chillade...
...när jag satt och tittade på de badande:
Haha, ser ensamt ut...
 
 
 
Pontus hoppade i... Det blev mörka bilder, eftersom jag hade motljus...
 
Sen fikade vi och drog neråt mot båten igen.
 
 
 
Jag var sjukt trött, så jag tog mig en eftermiddagslur. Så skönt!!
 
När barnen lagt sig dukades det fram räkor.
 
Oh, vad roligt vi hade. Vi skrattade tillsammans, pratade allvarliga saker tillsammans och delade verkligen livet!! Fantastiskt!
 
På söndag morgon ställde jag klockan och gick iväg för att titta på soluppgången för mig själv. Helt ljuvligt att få gå iväg ensam i tystnaden!!
 
 
Jag satte mig på en klippa, läste bibeln, pratade med Jesus och njöt!
 
 
På väg hem stötte jag på några rådjur. Tyvärr blev inte bilden så bra, eftersom det var min mobilkamera och de var på lite håll. Så fort de hörde mig, sprang de iväg.
 
Sen drog vi upp på berget, som ligger precis bredvid deras hus.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem därifrån fick vi glögg och pepparkakor HAHA!!
Ljuvligt!!
 
Efter lunch var det dags att åka hemåt igen. Ett par i vår lifegrupp har stuga på Koster och Mats, som mannen heter kom dit igår, så vi svängde förbi och sa hej innan vi satte oss på båten igen.
Han tog detta kort :)
 
När vi väntade på båten såg jag detta hjärta, gjord av en kedja. Så fin!
 
Båtfärden tillbaka var inte lika blåsig och det var skönt. BIlresan hem blev också lugnare och det var också skönt :). 

Vi sammanfattar en helg, som gett så mycket till både ande, kropp och själ! En "all inclusive" helt enkelt :).
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0