Årskrönika 2016

Januari
 
Denna månad innehöll mycket att Tess var sjuk och akutenbesök både i Örebro och i Norrköping. Vi firade även lilljul med min familj. Det var härligt med snö och vi hade goa vänner från Avesta på besök :).
 
 
 
Februari
 
Fortsatte med att Tess ofta var sjuk och akutbesök. Men framförallt fyllde Stefan 40 år och vi hade en fantastiskt härlig fest för honom! 
Min bror fyllde också 40 år och pappa 65 år. 
 
 
Mars
Mars fortsatte med sjukdom, akuten och till slut sjukskrivning för Tess. Det var även födelsedag för min morfar, mamma och mig själv :)
Vi firade påsk hemma i Kisa hos mina föräldrar!
 
April
Tess fyllde 3 år, vilket firades med kalas :).
Min mormor fyllde 90 år! Hurra!!!
Jag fick en Twarinfektion med en rätt jobbig lunginflammation och luftrörsproblem som följd av den. 
 
 
Maj
Sommaren kom med underbart väder denna månad. Jag var sjuk i Twar hela månaden och hängde mycket ute på balkongen. Tess fortsatte förstås vara sjuk... 
 
Juni
Vi var i Karlskrona och firade Stina, som fyllde 50 år. Det var härlig sommarvärme. Midsommar spenderades på akuten, först för Tess, med svår astma och sedan med mig själv, som också fick ett astmaanfall (fast jag inte har diagnostiserad astma). Hela familjen var sjuk och det gick bara runt runt. Tack och lov för alla fina vänner i våra liv och vår familj!!! Vi var i Kisa hos mamma och pappa och barnen tog sitt första dopp :).
 
 
 
 Juli
Detta var en helt fantastisk månad. Jag levde i sviterna efter twaren, men Tess var frisk. Vi var på Stora Holmen med grannarna, på Liseberg med Daniel och Emmelie, i Kisa, i Söderköping och vi badade massor i den sköna värmen. Vi hade summerlife med kyrkan och framförallt åkte Stefan och jag till London och Hillsong Conference. Det var bland det bästa jag varit på i hela mitt liv! Och dessutom tillsammans med så många härliga vänner!!
 
 Augusti
I Augusti var vi också lediga en del och hade härliga dagar med vänner och familj och kyrka. Vi var bla på summercamp med kyrkan. Seth, jag, Lovisa och några till sprang Color me Rad. KUL!!!!
 
September
I september sken solen mest hela tiden. Stefan och Seth åkte till Liverpool och London. Jag och Tess var hos mamma och pappa och Tess var sjuk mest hela tiden igen. Vi var på Friends Arena och tittade på Speedway (jag, Steff och Seth). Jag fick reaktiv artrit (reumatisk värk efter en infektion - alltså efter twaren). Jag slutade iom det äta gluten, socker och mejerier och har märkt stor skillnad, även om jag fortfarande har lite ont. 
 
Oktober
I oktober var Tess sjuk och sjukskriven hela månaden i stort sett. Jag var med ett gäng brudar från kyrkan på Celebrate Her i Västerås. Så bra! Vi hade vänner hemma, var ute med vänner och grillade, gick Walk for freedom och Stefan och jag hade en helg i Göteborg! Underbart!
 
November
Novemberlovet firades hemma hos mamma och pappa, eftersom Tess var sjukskriven och jag vabbade henne. Vi hade höstfest med grannarna. Det som ändå präglade denna månad är att min älskade morfar fick flytta till himlen. Alltid älskad, alltid saknad...
 
 
December
En månad full med bakning, julstök, julklappar, familj, vänner osv. Men också en månad då min morfar begravdes. En oerhört tung, men fin dag!
 
I vår familj innebär ju jul även födelsedag och Seth fyllde 11 år i år. Galet!
 
Imorgon avslutas detta år. Jag hoppas innerligt att 2017 är året då det vänder för Tess och hon får vara frisk.
Jag ser ändå tillbaka på 2016 som ett fantastiskt år på många sätt och jag ser fram mot 2017 och undrar vad som ligger framför. Livet är spännande på många sätt!!
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ni har haft ett tufft år med mycket sjukdom. Jag hoppas 2017 blir bättre. Önskar er ett välsignat gott nytt år!

Svar: Tack❤️
Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0