28/2- minnen och idag

Hej! 
Kommer du ihåg vad du gjorde för 30 år sedan? Ja, om du är över 30 år då... 😉
Jag minns precis. Hemma hos oss hade vi som tradition att fika i mamma och pappas säng tillsammans innan vi startade dagen. Jag låg inne hos dem och pratade med pappa - jag var som mina barn och pratade mycket... hela tiden 😊 - när mamma, som var nere och fixade fikat, kom upp och visade pappa tidningen och båda två blev så chokade! Vår statsminister hade mördats! Jag förstod ju inte då vidden av att en statsminister mördades! Men jag förstod via mamma ochnpappas reaktion att det var hemskt! 
På God morgon Sverige- som var lördagsunderhållningen på den tiden - uteblev Hacke Hackspett denna morgon pga mordet. Det var inte roligt för oss barn, eftersom det var typ det enda tecknade som gick då. 
Det är bara 30 år sedan och ändå låter det som att det var på medeltiden - iaf om man berättar om det för barnen av idag 😊. 
En annan sak som hände denna dag, var att jag hade sparat pengar för att få köpa en orange pistol med sugproppsskott - min bror hade en blå och jag ville ha en sådan jag också - men pga mordet fick jag inte köpa den. Det minns jag också. 

Nu till den 28/2-16.
Idag har jag namnsdag! Hurra för mig! 
Vi hade också besök idag! Av vårt pastorpar, som flyttar hit i sommar! Richard och Rebecka heter de. Helt underbara människor!
Tess hjälpte mig göra fruktsallad. Så duktig som skar banerna!!

Rasbergs var också här!
Vi hängde ett par timmar innan R&R for iväg till nästa gäng. Vi andra hängde kvar och åt tacos. 
När de också åkt packade vi en fikakorg och gav oss ut i den underbara solen!











Vi hade en härlig stund ute! Örebro har otroligt vacker natur att vistas i!!

Hemma satte sig Stefan och Seth och spelade mot varandra - ett spel som man sitter och spelar på varsin telefon.
Tess hjälpte Stefan att trycka på knapparna 😊
Sen for pojkarna iväg på fotbollsträning och jag la en otroligt trött Tess. 

Nu önskar jag dej en fin vecka!!
Kram 



Kommentarer
Postat av: Mummen

Stackars dig att du inte fick köpa någon leksakspistol, hoppas du inte tagit skada. Hi,hi . Dad minns, men inte jag.

Svar: Haha jag tog ingen skada. Tror jag fick köpa den senare... Har iaf ett minne av att jag hade en sån. 😊😊
Maria

2016-02-28 @ 21:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0