Detta med att kunna andas

Hej hej.
Man har gjort om bloggappen till telefonen, så det är inte som det brukar 😉. Därför har jag inte riktig koll än... Därav att det inte blev någon text under bilderna igår. Jag skrev text, men på fel ställe - uppenbarligen, eftersom den inte syns 😉.

Men man lär sig ju hela tiden så idag blir det nog bättre.

Igår kände jag mig riktigt hängig och jag fick svårare och svårare att andas ju längre kvällen gick. Jag ringde 1177 för jag tänkte att de kunde boka in mig på jouren idag. Hon hörde direkt att jag lät dålig och ville att jag skulle åka till akuten. Jag var inte så sugen på det, eftersom det blir så lång väntetid och kl var redan 21:30... Men jag blev bara sämre och sämre... Så jag åkte in. Där blev jag prioriterad "orange". Vad jag förstår är det rätt hög prio så jag fick träffa läkare rätt fort och så fick jag andas medicin. Sen tog det tid...

Man är så snygg sådär när man är trött, sjuk och inte kan andas... Det är ju otroligt trevlig personal på akuten. De hade fullt upp och det var massor med folk där och ändå är de glada och trevliga! Helt fantastiskt. De bad även hela tiden om ursäkt för att jag fick vänta, men jag är ju så beredd på att jag får vänta så jag har alltid med mig bok och tålamod 😊.

Kl 03 fick jag åka hem. Det verkar som jag fick ett astmaanfall - jag som inte har astma... Iof väntar jag på astmautredning. Vi får se vad den säger...

Väldigt fin gryning när jag åkte hem! Och varmt var det också... 19 grader 👍🏻.

Idag är jag inte piggare tyvärr. Vaknade med feber och en förfärlig hosta och rossel i bröstet. Hoppas det släpper av!!! Jag är inte sugen på att va hemma från jobbet mer eller att inte orka med barnen som jag vill...

Midsommarafton var Tess på akuten för att hon inte kunde andas och på midsommardagen var jag där för att jag inte kunde andas... Glad midsommar liksom!
Tur att det varit en bra midsommar ändå. Jag förstår bara inte varför vi inte får va friska!!! Vad är det som är fel??

Nåja, jag är oerhört tacksam för denna helg och för min Stefan!! Vad vore jag utan honom!!??
Idag träffade jag också min vän Linda en snabbis då vi köpte en sulky av dem! Hon hade med sig en uppmuntrandpresent i form av en chokladask! Mmmm gillas och uppskattas sååååå mycket! Vilka fina människor det finns i mitt liv!!

Hoppas du haft en fin midsommar och att du inte är sjuk!!
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Annika

Trist att ni måste vara sjuk. Har själv haft en trevlig midsommar med god mat och många glada skratt. krya på er. Kram.

Svar: Härligt att höra 😊Hoppas du får en fortsatt fin sommar! Tack! Kram
Maria

2016-06-27 @ 18:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0