Rörd

Hej!!
Alltså, jag är så tacksam! Mitt i allt som är nu, så har vi vänner som uppmuntrar!
Igår kom Matilda förbi oss och lagade mat till oss och umgicks!
Så tacksam!

Varje morgon kommer Alex in till oss och tar en morgonkaffe och pratar och umgås!
Så tacksam!!

Idag kom Erina förbi och åt lunch med oss och hängde ett tag!!
Så tacksam!

Koja, eller fängelse enligt Tess.

På eftermiddagen kom Ann-Sofie förbi med present från förskolan. (Ann-Sofie är Tess fröken på förskolan, men även vår vän.)

Tess tog kort på Ann-Sofie när hon kom. 😊

Hon hade med sig teckningar från kompisarna...

Lycka!!!

Och så en present!

En frostkalender!!! Som hon får börja öppna redan idag 😊. En om dagen fr.o.m. idag 😊.
Så otroligt fint av dem!!! Jag fick tårar i ögonen... så kärleksfullt!!

Så tacksam!!

På morgonen idag gick vi till vårdcentralen och tog en sänka. Blodprov i armen är ingen hit, när man tagit så mycket prover som hon gjort senaste veckorna. Men personalen var suverän och det gick bra trots gråt... så duktig tjej!!

Sen har jag pratat med läkaren idag igen. Sänkan var bra nu - den har hela tiden varit liiiite förhöjd, men nu var den alltså bra. Jag tempar Tess flera gånger om dagen och hon ligger fortfarande för högt, men är ändå bättre än tidigare. Dock ville läkaren att hon är sjukskriven nästa vecka också. Hon behöver mer tid att bli helt bra. Hon är pigg och glad längre stunder nu, men svänger snabbt och blir trött och "känslig" (alltså gråter för småsaker).

Så tacksam för vårt socialförsäkringssystem vi har!!!

Jag beundrar alla föräldrar och barn som lever med sjukdom jämt.
Det är surt och väldigt jobbigt - framförallt för Tess! Hennes lilla kropp, alla prover hon får ta, all medicin hon får ta osv... Det är jobbigt för oss föräldrar att inte få sova ordentligt, att oroa sig, vara på sjukhuset, hålla fast sitt barn när hon ska ta prover, ha dåligt samvete gentemot jobbet, ja... vara dränerad på kraft helt enkelt. Det är svårt att förklara, men alla som har barn som är sjuka vet vad jag pratar om.

Jag är otroligt glad för vänner, familj och allt stöd vi får! Tänk de som inte har det...
Låt oss alla hjälpas åt att se varandra och stötta varandra!

Hoppas du får en fin helg!!!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0