Walk for freedom

Hej!!
Idag var dagen då vi gick "walk for freedom". En tyst manifestation mot human trafficking. Var 30:e sekund blir någon ett offer för detta slaveri. De flesta är barn!
A21 är en organisation som jobbar mot detta. De är med och räddar traffickingoffer, ser till att förövare blir ställda inför rätta och jobbar förebyggande. Denna organisation anordnade, för tredje året i rad, denna manifestation. I år var den det över 300 städer i 40 länder. I Örebro var vi ca 90 st som gick. Så mäktigt! En manifestation gör inte att trafficking upphör, men det gör att människor blir medvetna om att det finns. Det existerar i Örebro... Det gör mig förtvivlad.

Vi träffades i Stadsparken. Så vackert!

Alex och Cornelia var med!! (Cornelia är dock inte med på kortet 😉)

Jag har inte så många bra kort tyvärr, jag körde ju Tess i vagnen samtidigt 😊 så det var svårt att ta kort.

Nu är Stefan och jag i Göteborg. Vi ska ha en välbehövlig dag på tu man hand imorrn och så avsluta kvällen på Trägårn här i Göteborg. Där är det gudstjänst med Connect Göteborg. Lovely!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0