Hemma från Nyhem

Hej!!

Alltså, förlåt att jag inte hört av mig, men när man inte har elektricitet så hänger man inte mycket på nätet och med sin telefon. Iaf inte jag. 
Vi har haft fina dagar!!! Vi åkte hem en dag tidigare då jag fick ryggskott. Jag är inte helt bra än, men kan röra mig iaf. Smärtan är rätt hög men det är skönt att kunna röra sig!!

Här kommer iaf en blidkavalkad från veckan på Nyhem!!

Vi började med att äta i Laxå. Vi blev sena iväg pga strul med husvagnen så vi var tvungna att då i oss något redan i Laxå 😊.


Vi har bott grannar med Elias, Matilda, Ebba och Noel. Tess och Ebba är så goa ihop. 

Med i produktionen kring mötena har vi haft Goa vänner från kyrkan. Bl.a. Mathilda, som "påade" grejer innan mötena.

Stolt!!


Det har varit fullt med barnmöten. Seth har hängt på Kidz+ och Tess på barmöten för 3-8 åringar. Där har Frasse med kompisar funnits. Tess (och jag) har älskat dessa möten!!

Seth kom tvåa i en tävling med armborst efter ett kidz+möte och fick en tröja i pris. 😊

Tess ville ha en frassetröja och den fick hon signerad. 😊 när vi tog kort med Frasse var hon lite blyg. Sötnöt!


Hon har fått krama en minion som stod och hälsade välkommen innan ett av mötena!

Det har gått superbra med barnen. Lite gnäll hade varit men mest såhär ändå:

Vi har hängt med fina vänner som vi inte träffar så ofta som vi vill. Bl.a. Sara, som Seth gjorde "lickforitchallange" med. 

Man ska slicka av allt klet på en oreo snabbast. 


Mamma och pappa kom ner en dag också! Så roligt! Farmor kom också ner och sov hos oss två nätter. Hon kom dock inte med på kort... 🙈

Jag var på ett nattmöte (är för trött för att vara uppe så länge egentligen, men detta nattmöte är jag såååå glad att jag gick på!) Malin Lennartsson från Kumla predikade om ljuset! Så bra! Gå gärna in på nyhems webbplats och kolla på den!

En dag blev Seth intervjuad för "Nyhem morgon" 😊😊 så kan det gå när filmaren är Simon från vår Life 😊. 

Detta är alltså från storbildsskärmen inne i stora hallen där mötena var. Seth skämdes så när jag tog kort på det 😉. Haha.


Midsommar firade vi med vänner! Dels Rasbergs från Örebro och dels med kompisar från andra ställen. Tess hann få ansiktsmålning och hoppa lite hoppborgar innan det började regna och allt sånt lades ner. (Vi har haft fantastiskt väder hela Nyhem utan just på midsommaraftonseftermiddagen.) Seth hann oxkså hoppa en del.

Grill i ösregn 😊.

Det blev riktigt härligt ändå!! 

Rasbergs sov över i vårt förtält. Love them!!!


På midsommardagen packade vi ihop och åkte hem framåt eftermiddagen. Vi sammanfattar veckan med glädje! Fina vänner, bra möten, mycket Jesus och härligt väder (vilket är ovanligt för Nyhem). 

Detta hjärta som jag såg på himlen på väg hem får avsluta denna vecka och detta inlägg!!'


Kraaaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0