Bada i vattenfall

Här blir det inte riktigt mörkt på nätterna. Såhär såg det ut går när jag gick och la mig runt midnatt. 
(null)

Idag har vi varit vid två vattenfall och uppe vid Stekenjokk. Jag ville stanna där länge länge för galet vad vackert och härligt det var där!!

Men först stannade vi vid Gaustafallet på väg mot Stekenjokk. 

Så otroligt vackert men tyvärr var det mycket bromsar så man behövde ha långärmat på sig trots värmen. Men det vackra övervägde!!!!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Seth åkte med Jonas och Ulrica och så åkte Salma med oss. 
(null)
Goa goa tjejer! Så söta och goa med varandra! De pratade om att de ska bo tillsammans när de blir stora och bo i ett rosa hus med massa regnbågar och glitter på. 😊🌈

Här är lite bilder från Stekenjokk. Det brukar va snö utmed vägen även på somrarna, men det fanns nästan ingen snö nu. Men galet vad fint det var!! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Där nere går barnen och Ulrica.

(null)
Tess och Salma är på väg upp igen. 

(null)


(null)
Fikapaus.

(null)

(null)

På väg tillbaka stannade vi till i en sameby med ett kapell. Vi kastade bl.a. macka i vattnet som rann förbi.
(null)

(null)

(null)

Sen stannade vi vid Brakkåfallet. Ännu ett vattenfall alltså. Denna semester är visst vattenfallens år! 😊
(null)

Här stannade vi och badade allihop. En härlig känsla! Och det var ovanligt varmt för att va i fjällvatten, säkert runt 17 grader. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Otroligt härligt!!!

De här blommorna set jag lite överallt här. Är det någon som vet vad de heter? (null)

Jag älskar att va i naturen! Det är så fridfullt och man mår så bra! 
Att dessutom få kvalletid med saknade vänner är fantastiskt! 

Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0