Ristafallet och bad

Hej hej.
Idag har vi varit vid Ristafallet nära Åre.
Där spelades delar av Ronja Rövardotter in 1982.
Bl.a. där de blir jagade av vildvittror och gömmer sig under en trädstrock när de far fram mot fallet. Vi gick runt där i flera timmar, åt lunch och hade det allmänt gott! Wow! Vilken lycka jag kände i hela kroppen. Jag älskar Ronja Rövardotter och har sett den filmen såååå många gånger när jag var barn. Dessutom sken solen, det var varmt, vacker natur och bästa sällskapet!!!
Så nu kommer det massor av bilder från timmarna där. 

(null)
Ovanför fallet.

(null)
Så vackert!!!

Stefan och Seth tog sig ner under fallet.
(null)

(null)

(null)

(null)

Stefan tog bilder där nerifrån och de ser ut såhär😊
(null)
Men har vi finaste killen ever eller!?

(null)

(null)

(null)

Tess ville ta kort på mig och Stefan och instruerade vad vi skulle göra 😙
(null)
Haha.

(null)

Sen gick vi nedåt forsen.
(null)
Vad häftigt det är med växter som växer på sten!!

(null)

(null)

(null)

(null)
Tess ville INTE va med här 😊

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Så kallt vatten så jag doppade bara en fot en liten stund... 

(null)

(null)
Härlig plats att äta lunch på!!

(null)

Efter denna härliga promenad och häng vid forsen åkte vi tillbaka och badade på Frösön.
Eller jag badade faktiskt inte men de andra badade. Det var kallt - under 20 grader och nu har jag en period med mycket värk i kroppen och då får jag mer värk om jag badar. Tyvärr.
(null)

(null)

(null)

Så en helt fantastisk dag avslutas nu med fotboll, popcorn och familj!!! Älskar detta!
Imorgon åker vi till våra fantastiska vänner Tackerudhs i Gäddede! Som vi längtar!!!!

Kram 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilka underbara bilder både på er och naturen! Gläder mig åt att ni har en sån fin semester! 💙

Svar: Tack!!!
Maria

2018-07-12 @ 07:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0