Våra dagar här

Hallojsan! 
Igår var vi på hembygdsgården här i Gäddede och åt äkta "kams". Som också kallas palt eller kroppkakor. Barnen åt nästan inget men jag tyckte det var ok även om jag inte orkade äta upp. 
(null)

(null)

(null)
Fin hembygdsgård.

Vi hade en lugn dag. Killarna var ute och fiskade på förmiddagen och vi tjejer plus Oliwer hade en lugn dag. Så skönt! 

Tjejerna lekte med såpbubblor.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sen var det fotbollsfinal på tv och det såg vi förstås och vi hejade på Kroatien allihop men Frankrike vann ju. 

Idag åkte killarna iväg på en aktivitet här i byn med skytte. De hade det så bra!! Och vi tjejer åkte till campingen och badade i polen och åt glass.
(null)

(null)

(null)

(null)

Jag är så glad att barnen har så roligt tillsammans och att vi vuxna har varandra. Vänner för livet!!

När killarna kom hem packade vi ihop oss och åkte och badade i Murusjön - igen. 

(null)

(null)

(null)

(null)
Alltså det här är så ljuvligt! Det är så vackert med vatten, sol och fjällen! 

Jag kan inte låta bli att ta kort på den vackra vyn från deras trädgård. Helt galet vackert! Jag kan bara sitta och titta och njuta på deras uteplats. 
(null)

(null)

(null)

Imorgon åker vi vidare - hemåt. Tess har gråtit ikväll eftersom hon verkligen inte vill åka härifrån. "Kan vi inte stanna i tio år!?" grät hon innan hon somnade. Salma och Tess sover i Salmas rum och det tycker Tess är så roligt. Hon sover där hela nätterna nu och imorse kom de ner vid 9!! Det har väl typ aldrig hänt att Tess sover så länge!!! Visst har det blivit väldigt sent på kvällarna men ändå!!

Vi har haft fantastiska dagar och ingen av oss vill åka hem. Det år så vackert här så man kan börja gråta. Och vi älskar familjen Tackerudh, som är våra goa nära vänner sedan Avestatiden. 
Men vi kommer tillbaka!!!

Jag hoppas verkligen du har en fin sommar du också!! 
Kram kram 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0