Hej hej

Denna vecka har varit fullproppad med bra och roliga saker!

I söndags var vi hos mamma och pappa och passade på att gå till deras kyrka i Kumla. Det var så roligt för Thomas, som var pastor tillsammans med Stefan i Avesta, predikade där denna söndag så då fick vi säga hej till honom :) Härligt!!!
 
Tess hade en ny klänning som hon fått ärva av Molly. Så glad!! Så hon ville gärna vara med på kort med den nya klänningen :). Här utanför kyrkan i Kumla.
 
 
 
 
Vi pusslade ihop ett pussel hemma hos mamma och pappa som hon ville att jag tog kort på innan vi tog isär det igen.
 
Väl hemma lekte hon konstnär och målade olika grejer som hon ville att jag skulle ta kort på.
Blomma
Julgran.
 
I måndags var det en fantastisk solnedgång som jag såg från mitt fönster på jobbet. Visst har jag fantastisk utsikt på jobbet!?
 
På väg hem med Tess så såg röken från Eon ut som rosaskimrande rök. Också oerhört vackert.
 
På måndagskvällen sågs familjen Rasberg, Karlsson och Kindevåg (minus pappor och de äldre tonåringarna) och pysslade. Så mysigt!!
 
Något jag hoppas blir en tradition!! Älskar att pyssla :)
 
I övrigt har det varit julbord med julsaga för mig tillsammans med mitt jobb, Connectgrupp, worshipövning inför söndag då jag är med och sjunger i kyrkan och mitt i allt detta försöka få upp lite stjärnor i fönstrena och byta gardiner. Ikväll åker vi till svärmor i Söderköping (om vår bil är klar... ehhh, jag råkade backa in i en stolpe för ett tag sedan och den är nu på verkstaden och den skulle bli kvar igår, men är inte klar än... hoppas den blir klar under dagen så vi kommer iväg.)
 
Idag är det grått och regnigt här hemma (men det är ju bra, eftersom det är Anders idag. "När Anders slaskar, julen braskar", så det får vi hoppas på). Men häromdagen var det sol genom en dimma hela dagen och det blev också oerhört vackert. Det syns ju inte på samma sätt på kortet, men här är återigen ett kort taget från mitt fönster på jobbet.
 
Hoppas nu du får en fin helg!! Och ta det försiktigt om du är ute och går eller åker bil här i mellansverige.
 
Stor kram
 

Kommentarer
Postat av: Mummen

Så lik Hanna på kortet där Tess ritat blomman 😊

Svar: 😊😊
Maria

2018-12-01 @ 13:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0